[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
• Mostra el tema - El calvario del Viacrucis del Camí de Sant Salvador

El calvario del Viacrucis del Camí de Sant Salvador

El calvario del Viacrucis del Camí de Sant Salvador

UNREAD_POSTAutor: fòrum » dl. 1 feb., 2010 11:49

Los monolitos colocados en el viejo camino presentan un estado de conservación deplorable

G. RODAS. PALMA. www.diariodemallorca.es
Las estaciones del Viacrucis del puig de Sant Salvador, colocadas a lo largo del camino antiguo que sube hasta la Ermita, emplazada desde el 1348 en lo alto de la montaña de Felanitx, presentan un deplorable estado de conservación, producto de la erosión y la pasividad de las instituciones para proteger unos monumentos que encuentran sus orígenes en el siglo XVII.

Los monolitos no cuentan con protección alguna, aunque el paso del tiempo no deja de castigarlos. Las pinturas sobre cerámica que representan los diferentes momentos vividos por Jesucristo desde el momento en que fue aprehendido hasta su crucifixión y sepultura, han sufrido todo tipo de atropellos en la última centuria.
"Uno de los monolitos desapareció cuando se realizó el trazado de la carretera" que sube al santuario de Sant Salvador, en 1917, señala el historiador felanitxer Pere Xamena. Otro, el que se refiere a la primera caída de Jesús, ha padecido la violencia de la tala de un árbol, que ahí sigue, sin que nadie lo retire, pudriéndose sobre la piedra de marès.

Resulta difícil identificar una estación de otra, ya que la cerámica ha sufrido desprendimientos y los personajes que aparecen en las pinturas son, en algunos casos irreconocibles, como es el caso de la cuarta estación, en la que Jesús encuentra a sus santísima madre María, o en la quinta, donde Simón el Cirineo, ¡sin manos!, intenta ayudar a Jesús a llevar la cruz.

La peor parte se la lleva la estación situada junto al merendero ubicado a la altura de la Creu del Picot, a pocos metros de la cumbre del puig del Milà. Si la estación se refería a Jesús despojado de sus vestiduras, el monolito ha acabado también desposeído de su pintura.

Las actuales estaciones datan de mediados del siglo XIX, aunque los orígenes de las estaciones del camino de Sant Salvador se remontan a finales del siglo XVII, cuando en 1685, el sacerdote Francesc Selles mandó colocar, con dinero de su bolsillo, diversas cruces –dels set dolors i goigs– en la llegada al santuario.
A la hora de cubrir el camino de la ermita de Sant Salvador, una de las excursiones más bellas que se pueden realizar en el término municipal de Felanitx, es interesante seguir las estaciones del vía crucis. La primera de ellas está un poco más arriba de la Capelleta, donde, según la tradición popular, un pastor conducido por una señal celestial, encontró la imagen de la Mare de Déu.
fòrum

Entrades: 1363
Membre des de: dv. 28 abr., 2006 9:00

UNREAD_POSTAutor: Moby » dt. 2 feb., 2010 10:54

En general pens que donam massa importancia als simbols i pedres, se podrien restaurar, pero jo hi posaria de noves, les comanaria a sa ceramica i ja tornaran velles i guapes.
Moby

Entrades: 83
Membre des de: dc. 12 ago., 2009 11:42

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dt. 2 feb., 2010 18:17

En Moby té raó, també convendria tomar el Convent i fer-lo nou, comanar-lo als Pol i esperar que torni vell i guapo.
Xesc Corraler

Entrades: 2790
Membre des de: dc. 29 març, 2006 20:40
Ubicació: Llevant de Mallorca

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dt. 2 feb., 2010 20:27

Xesc Corraler ha escrit:En Moby té raó, també convendria tomar el Convent i fer-lo nou, comanar-lo als Pol i esperar que torni vell i guapo.

O tomar-lo i deixar-lo enterra. :twisted:
Seppuku

Entrades: 3680
Membre des de: dt. 25 feb., 2003 17:00

UNREAD_POSTAutor: Moby » dc. 3 feb., 2010 11:12

He observat que voltros dos sempre estau atents a tots els fils de conversa al forum per crear una mica de disputa i picar un poc sa gent amb el vostre engini, sa veritat es que vos trob divertits, pero tambe m'agradaria coneixer sa vostra opinio o qualquna altre que no sigui donar sa culpa als politics per no gastar doblers publics en quatre pedres (vos avis que tambe ser de picar!)
Moby

UNREAD_POSTAutor: Confit » dc. 3 feb., 2010 11:21

Si hem de tomar res, val més envestir a la parròquia i aprofitam per fer un aparcament soterrat.
Confit

Entrades: 954
Membre des de: dt. 26 ago., 2003 22:02
Ubicació: De vacances

UNREAD_POSTAutor: Parpal » dc. 3 feb., 2010 14:41

"No jo no som poligono "...va dir aquell.
Mem qui serà és que bramarà més fort.
Parpal

Entrades: 82
Membre des de: dj. 27 abr., 2006 11:13

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dc. 3 feb., 2010 18:14

Moby ha escrit:He observat que voltros dos sempre estau atents a tots els fils de conversa al forum per crear una mica de disputa i picar un poc sa gent amb el vostre engini, sa veritat es que vos trob divertits, pero tambe m'agradaria coneixer sa vostra opinio o qualquna altre que no sigui donar sa culpa als politics per no gastar doblers publics en quatre pedres (vos avis que tambe ser de picar!)

És cert. Al manco per la meva part, sempre que puc tir sal dins la ferida.

Però després de tants d'anys de viure en un poble on tot cau, un ja se cansa de veure noticies com aquesta. Arriba el moment en que tot el que escric me sembla repetit.

Així i tot la meva opinió sobre aquest problema es que me la bufa. Sincerament, ni me va ni me ve el que passi amb els símbols religiosos. L'esglessia és qui ho hauria d'arreglar, o en tot cas els feligresos. Però per mi com si cau Cristo Rei i es Picot a la vegada. Només esper que no hi hagui ningú davall! :twisted:
Seppuku

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dc. 3 feb., 2010 20:36

Bé, jo també estic alineat amb en Seppuku: donar una mica de branca, però no compartesc les seves teories àcrates contra els símbols religiosos, especialment quan ja han esdevingut part del patrimoni artístic. Si hi hagués interès pel via-crucis segurament mirarien de restaurar o substituir les rajoles que s'han espatllat.
En Seppuku, que encara és molt jove, amb el temps s'adonarà que es pot compaginar perfectament l'ateisme i l'agnosticisme amb l'interès per l'art religiós.
Xesc Corraler

UNREAD_POSTAutor: cactus » dj. 4 feb., 2010 0:05

Que no vos pareix que el actual equip de govern que hi ha actualment no mos ho fan fer un via-crucis?????? :? :? :?
cactus

Entrades: 9
Membre des de: dg. 25 oct., 2009 23:22

UNREAD_POSTAutor: Moby » dj. 4 feb., 2010 10:23

Com ja he comentat som partidari de restaurarlos, lo que basta amb materials nous, pens que amb 4 pedres (que per alla dalt en sobren) una saquet de picadis i grifit per monolito, i comanant rajoles noves es lo mes economic, crec que amb 100€ per monolito (comptabilitzant sa comissio des politic) basta. Restaurarlos al seu estat original seria molt car.
Moby

UNREAD_POSTAutor: Confit » dj. 4 feb., 2010 11:00

Xesc Corraler ha escrit:Bé, jo també estic alineat amb en Seppuku: donar una mica de branca, però no compartesc les seves teories àcrates contra els símbols religiosos, especialment quan ja han esdevingut part del patrimoni artístic. Si hi hagués interès pel via-crucis segurament mirarien de restaurar o substituir les rajoles que s'han espatllat.
En Seppuku, que encara és molt jove, amb el temps s'adonarà que es pot compaginar perfectament l'ateisme i l'agnosticisme amb l'interès per l'art religiós.

Jo no en tenc res de beato i també reconec que l'art religiós és sobretot art. El que fot de veritat, és que "es convent és de tots" només quant cau. O que oferesquin "apadrinar" pedres, en contes de cedir part de la propietat.

En el cas concret del via crucis, no ho tenc clar si restaurar-los és adequat. Està en lloc mal de protegir del vandalisme i no crec que ningú el faci servir. Potser valdria més retirar-los i guardar-ne algun de sencer en bon estat.
Confit

Entrades: 954
Membre des de: dt. 26 ago., 2003 22:02
Ubicació: De vacances

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dj. 4 feb., 2010 20:22

Està clar que les manifestacions artístiques del passat estan intrínsicament relacionades amb la religió. Peró si parts dels meus imposts dirigits a l'esglessia van a parar a la nómina d'en Rouco Varela o a uns bens d'ús estrictament religios m'estim més no pagar res.
Seppuku

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dl. 8 feb., 2010 22:07

No crec que en Rouco Varela aglapesqui res de la restauració del Convent o de les rajoles de Sant Salvador. Per què dius que ningú les fa servir? Jo m'hi atur i les contempl, sobretot les pedrades que qualque malanat hi ha tirat.
Xesc Corraler

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dt. 9 feb., 2010 10:55

Xesc Corraler ha escrit:No crec que en Rouco Varela aglapesqui res de la restauració del Convent o de les rajoles de Sant Salvador. Per què dius que ningú les fa servir? Jo m'hi atur i les contempl, sobretot les pedrades que qualque malanat hi ha tirat.

No estic parlant de subvencinons municipals, precisament.
Seppuku

Següent

Torna a: Vergonya Local

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant