[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
• Mostra el tema - ... i tot continüa igual...

... i tot continüa igual...

... i tot continüa igual...

UNREAD_POSTAutor: Visitant » ds. 1 oct., 2005 12:04

Tantes me'n digues

Feina fina. Tots sabem que la política de primera es fa a Madrid, i que la de Barcelona, tot i la parida de l'Estatut, és de segona. La nostra, per descomptat, és de tercera o, mai més ben dit, de regional. Però, ep!, la feim bé (cosa que no poden dir els altres). Llegiu, si no éreu conscients d'això, com descriu Iu Forn a l'Avui un episodi protagonitzat per un crack: «Després d'escoltar ahir Zaplana relacionant nou Estatut i terrorisme afirmant que (textual) 'és la setmana de l'Estatut i ETA vol ser-hi present', és molt urgent que algú li obri el cap i li introdueixi un cervell. Encara que sigui de mosquit tigre i comprat de segona mà als encants. Zaplana no pot continuar sent genèticament incomplet perquè està en flagrant desavantatge amb la resta d'éssers vius. I això és molt injust». Ens podran criticar tant com vulguin, però ningú no dirà res de semblant dels nostres Delgado, Thomàs o Nigorra. No actuen a locals de prestigi com en Zaplana, però la seva feina és fina, tant com la de les putes del Rasputin.

El conhort. El batle de Jerez va dir una vegada que la justícia és un cachondeo, i hauria pogut afegir que el conhort de la democràcia, de la llibertat d'expressió, és petit però no insignificant. Amb el franquisme els negocis bruts eren corrents (com ara), i la justícia no els perseguia (com ara), però, en canvi, eren impossibles les impertinències dels periodistes amb els poderosos. Molts de rics honorables no passen de ser gent de forca, i per això tot els deu ser una mica igual, tantes me'n digues mentre no em feris, però és un conhort poder-ho contar.

Urbanisme de luxe. Que no passi ànsia ningú: el negoci que explicaré és de fa devers vint anys, i Felanitx no és Calvià. Però, si es tracta de fer les coses bé, tenim un Ajuntament que no es moca amb mitja màniga. Una vegada, en representació de la Universitat, hi vaig fer de membre del tribunal que havia de seleccionar un arquitecte municipal. El senyor batle d'aleshores tenia un candidat que gaudia clarament de les seves preferències, però a mi m'agradava més l'altre (els seus exercicis eren una mica millors). Els resultats de les deliberacions i de les puntuacions eren normals: estaven dins els marges institucionals i mafiosos que la nostra societat té fixats per a aquests processos. El candidat dels membres del consistori a mesura que avançava el concurs mantenia un avantatge substancial damunt l'altre, però no era tan gran que no pogués ser superat en el darrer exercici. Per acabar l'examen, els dos opositors havien de dissenyar un local per als cotxes dels bombers. Davant el perill que la meva qualificació al candidat mal vist pel batle trastocàs les previsions consistorials, els representants de l'Ajuntament puntuaren amb un 10 el projecte de l'arquitecte preferit. El problema va aparèixer quan els vaig fer observar que els camions dels bombers no podrien entrar ni sortir del local perquè el seu excel·lent candidat, tocat per un lloable sentit estètic, havia dibuixat un arbre molt esponerós davant cada portal. Naturalment, com és ben fàcil de comprovar, la meva objecció no va tòrcer gens el brillant destí urbanístic felanitxer.

Joan Mir. Professor de la UIB.

Adreça: www.diaridebalears.com/segona.shtml?2577+6+148818
Visitant

un ja no sap què passar

UNREAD_POSTAutor: suakili » dg. 2 oct., 2005 11:53

Aquesta contarella, verídica o no, del Sr. Mir., encara que compartesc gairabé tots els raonements que se'n dedueixen, m'ha deixat una sèries de dubtes?
.- Què feia en Joan Mir fa vint anys de menbre d'un Tribunal a unes oposicions a l'Ajuntament de Felanitx?
.- El Batle era en Pere Mesquida?
.- Què fa un batle examinant un arquitecte ?
.- Què fa un professor d'economia examinant un arquitecte?
suakili

Torna a: Tumulto Palestino

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant