[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
• Mostra el tema - presentació

presentació

presentació

UNREAD_POSTAutor: antoni juan i albons » dc. 1 març, 2006 21:51

Eufèmia era la més excel.lent de totes les pitonisses de Roma al voltant dels anys 40.
El primer dia de març de l´any 44 va fer cridar Gai Juli Cèsar per transmetre-li un pressagi no del tot esperançador.
Quan el tingué al seu davant li assabentà que pels Idus del mateix més seria traït i assassinat pel seu millor amic, en Brut, vaja quin nom més polit!, i per la resta de senadors allà presents.
En Gai Juli Cèsar li contestà que a partir d´aleshores seria enviada a l´ostracisme més aterrador de tots i l´envià a S´Horta, perdò!, volia dir a lluny del món civilitzat.
Quan el presagi d´Eufèmia s´acomplí, en Brut va cridar al cel "juro pels Déus que mai més tornaré patir fam"....................... :shock: , crec que m´estic embullant.
77 anys més tard, en Jesúmides patí una experiència semblant a causa de lluitar contra la imposició lingüística dels romans, per la qual cosa fou condemnat a morir crucificat, però en última instància s´en sortí gràcies a la seva al.lota, la qual l´aidà evadir-se, juntament amb el cantant del grup musical Barrabàs, de la presó, ja que comprà el municipal de guàrdia amb el seu silenci i així no desvetllar qui havia pintat les portes del despatx d´en Caifàs.
2050 anys més tard l´esperit d´Eufèmia s´ha deixat caure sobre la Vila i ha promès venjar-se de l´ostracisme patit per part dels humans de torn.
Passejant pel Calvari, no podria ser un altre lloc!, vaig sentir una veu profunda que em deia "tu ets l´elegit per desfer la ira que porto dintre, deixa aquest entrepà de sobrassada que menges perquè em pugui refer i en acabar et diré que faràs".
No només s´empassà el "bocata", sinó el glop de vi que em quedava per fer la gola neta.
Ben astorat vaig quedar quan l´esperit d´Eufèmia va fotre un rotot descomunal i quatre petots pudents.
"Ara que estic més a ple et diré quin favor em faràs", em digué la porca i una vegada escoltat el seu missatge vaig tornar a casa per preparar-me en aquesta nova missió, però si us he de dir la veritat, el que primer vaig fer va ser vomitar d´oi que m´havia fet aquell esperit insaciable, més de sobrassada que no pas de venjança.
Quan m´en vaig anar dormir, sentia com aquell esperit antic, no sabent com avesar-se als temps actuals, s´esmunyia entre els llençols com si volgués...................., això crec que ja són coses massa íntimes, bé com si volgués................, la veritat és que no ho puc dir ja que només pensar-ho un cert calfred em recorre tot el cos.
Aquella nit no vaig poder somiar, Eufèmia s´havia apoderat del meu onirisme i no permetia que el guionista de somnis pogués desenvolupar el seu quefer, només sentia "per dir el que vaig pressentir vaig ser condemnada a l´ostracisme etern de la no-existència, però ara que veig que els modals actuals estan regits per la hipocresia més venèria, ja que el sentiment de l´amor s´ha convertit en un frau a la dignitat personal, tu seràs l´ingenu que transmetràs el meu missatge fetiller".
Al matí, quan em vaig despertar i em vaig dirigir a la cuina per berenar, vaig ser testimoni de l´expoli més brutal de tots, Eufèmia s´havia llevat primer i havia fer, textualment, net.
Quan m´hagi recuperat d´aquest ensurt, tornaré a aquestes traces per tal d´exposar-vos de què va la venjança d´Eufèmia.
Bona nit i fins demà!
antoni juan i albons

Entrades: 67
Membre des de: dv. 17 feb., 2006 20:43
Ubicació: intransitiva

UNREAD_POSTAutor: Visitant » dc. 1 març, 2006 22:01

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Visitant

Re: presentació

UNREAD_POSTAutor: Tià Dida » dc. 1 març, 2006 22:39

antoni juan i albons ha escrit:Eufèmia era la més excel.lent de totes les pitonisses de Roma al voltant dels anys 40.

I no hi havía en Musolini en lloc de la tribu aquesta???? :shock:
Tià Dida

UNREAD_POSTAutor: Visitant » dj. 2 març, 2006 13:01

De l'any 40, no del 1940.
Visitant

UNREAD_POSTAutor: Visitant » dj. 2 març, 2006 13:08

Anonymous ha escrit:De l'any 40, no del 1940.

Sería en tot cas el -40 o sigui, 40 anys abans de la nostra era.
Encara que la cronología sembla que balla una mica...
Haurem d'esperar a veure com acaba l'història de n'Eufèmia.

Semble un tema apasionant.
Visitant

UNREAD_POSTAutor: Melibea » dj. 2 març, 2006 13:32

Sí, sobretot aquesta nova dimensió del "hades" sortarrí pot donar molt de joc.
Me peguen calfrets només de pensar-hi. :?

Crec que se mereix tota una història apart.
Sense donar massa voltes , segur que hi trobarem moltes conexions amb el nostre passat greco-llatí.

Segur que a S'horta ho fundaren els grecs....(al menys).

Un temple dòric com els de Paestum allà on hi ha la plaça, és una imatge força cautivadora.
Segur que si en Salvà hi grata en trobarà els fonaments i qualque estatua mutilada.

Monedes no crec que en trobi cap.............així com son els sortarrins..... :shock:
Melibea

UNREAD_POSTAutor: Visitant » dj. 2 març, 2006 14:05

Melibea ha escrit: Segur que a S'horta ho fundaren els grecs....(al menys).

Així com son els sortarrins degueren ser els fenicis els fundadors d'aquelles contrades. Després degueren ser conquistats i fecundats per tribus bàrbars vikingues o germàniques.

Encara no entenc perquè el pacte de progrès no va concedir s'Horta el desitg que té qualsevol sortarrí: la seva independencia del terme municipal de Felanitx... o potser altre sol·lució com regalar s'Horta a Santanyi.

Saps que hi estariem de bé!!!
Visitant

UNREAD_POSTAutor: xofer de villamiel » dj. 2 març, 2006 15:59

Molt bò, Calça. Feia anys que enyorava la teva prosa poètica. Seguiré amb delit els teus escrits, per indesxifrables que semblin.
xofer de villamiel

UNREAD_POSTAutor: Visitant » dv. 3 març, 2006 16:20

Aquest no era per Sevilla , fent finitos i pescaillo frito .
Va passar d'esser un independentista a xerrar en foraster com si no res .
Ara torna convertit en un Boadella , quin poble :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
No me foteu que tambè esta a ERC ( Coloms resuxicit-reanimators)
Visitant

UNREAD_POSTAutor: Visitant » dv. 3 març, 2006 17:27

Anonymous ha escrit:Aquest no era per Sevilla , fent finitos i pescaillo frito .
Ara torna convertit en un Boadella , quin poble :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
No me foteu que tambè esta a ERC ( Coloms resuxicit-reanimators)

Tu ets boix! Perque un vagi a Sevilla a viure una temporada ja l'hem de tractar com si fos un apestat?

Que un sigui independentista no vol dir que tengui odi a la resta de l'estat!

Si tothom a Felanitx fos com tu jo també faria estona que hauria partit.

Jesus! lo que s'ha d'aguantar en aquest món!
Visitant

UNREAD_POSTAutor: Visitant » dv. 3 març, 2006 18:24

[quote="Anonymous"]Aquest no era per Sevilla , fent finitos i pescaillo frito .
No me foteu que tambè esta a ERC ( Coloms resuxicit-reanimators)[
/quote]
Efectivament jo era per Sevilla fent el que has dit.
Que vaig passar de ser un independentista a xerrar en foraster com si no res, no és del tot cert; el que sí et puc dir és que quan t´en vas a un país estranger i parles l´idioma d´allà on ets t´integres, quan no ho fas així et quedes tot sol i marginat.
D´independentisme crec que no ets el més indicat per parlar-ne! i això que no sé pas qui ets, però no fas cara de ser un caràcter massa satisfet de tu mateix, m´entens?
Quan em tractes com un Boadella no fas res més que demostrar que, 1) o em vols provocar 2) o ets extremadament ignorant.
Si encara estic o no a E.R.C. et diré que és el partit que vot, i si n´hagués un altre que actualment està il.legalitzat votaria aquell.
De tota manera accepto les crítiques de tothom, primer perquè són constructives i segon perquè coneixes més la gent que, com tu dius, ha engendrat aquest poble que, a causa d´això, qui sap com acabarà, ja m´entens!
Salut!
Visitant

me n´havia oblidat

UNREAD_POSTAutor: el mateix d´abans » dv. 3 març, 2006 18:29

Deixa els Coloms allà on estan i no remenis més merda, si te n´empastifes per tot ningú voldrà estar al teu costat i això és molt trist, ho dic pel teu bé!
el mateix d´abans

Cloenda de la presentació.

UNREAD_POSTAutor: antoni juan i albons » dl. 6 març, 2006 21:43

El dissabte no tocava feina, i per celebrar-ho vaig encetar un "camaiot", vaig fer dues llesques de pa amb oli, vaig agafar unes olives trencades i vaig destapar una botella de vi negre.
Em vaig asseure al terradet i vaig començar aquella veritable feina d´empassar-me miques al gavatx.
Mentre assaboria aquelles exquisitats, unes gotes bavoses varen caure al costat del pa amb oli, "no pot ser que vulgui ploure, el dia d´avui és radiant" em vaig dir.
-"No puc més, vull tastar això que tu menges.......".
Eufèmia no s´havia pogut aguantar gaire estona més i, bavant, clamava al cel berenar com jo ho feia.
-"Eufèmia, reina!, però si t´has fotut tot el rebost", li vaig dir.
-"Els esperits mai ens cansam de menjar, el nostre apetit és voraç en tots els aspectes i això que menjucau per aquestes contrades és certament deliciós".
Vaig preparar el mateix que abans m´havia preparat i l´hi vaig oferir.
En aquell instant em vaig assabentar del veritable significat de "desintegrar".
Quan vaig acabar de berenar, la rasca de sempre acompanyà un cigarret d´aquests que s´han d´entorcillar i em vaig disposar escoltar Eufèmia perquè m´explicàs el seu programa venjatiu.
El temps quan passa més aviat és quan ningú pensa en ell, i aquest dissabte era perfecte per passar del temps i de tothom, fins i tot dels qui es senten privilegiats de saber-ho tot menys el que cal.
Una vegada acabada aquella exposició sobre el judici final, el Sol es va tapar, el vent començà bufar insolent i fredament, el terradet es va cruiar i abans de caure a un buit inexistent, vaig procurar salvar la botella de vi i la d´amazona.
-"Què putes ha passat?"
Sobtadament vaig sentir una veu gruixuda que irritada deia, "això mateix em pregunto, què putes m´has preparat per berenar?".
Eufèmia estava patint un atac de gasos, normal!, s´havia menjat tot el "camaiot", un pa negre de quilo menys un parell de llesques, una alfàbia d´olives trencades, tot un rebost i................................, me cag en l´olla, mala pècora d´Eufèmia, també s´ha fotut la darrere poca "herba" que guardava per passar el que resta d´hivern.
-"Escolta Eufèmia, t´asseguro que aquesta és la darrere que em fas, fora de per aquí, ves-t´en a filar estopa, no vull saber res més de tu".
Ben igual un globus que es desinfla, així va desaparèixer Eufèmia de la meva existència.
La putada va ser, quan aspirava profundament per aprofitar la última calada d´aquell últim cigarret, que un fluid es va introduir dintre meu ressonant, "el destí de cada ésser humà està escrit en el moment del seu naixement; allò que faci per voler ser el que no és serà la seva dissort, tot el contrari serà la seva satisfacció".
El fum que havia d´expirar no el vaig treure, segur que Eufèmia s´el degué guardar per a ella.
Anys més tard vaig entendre que era la depressió de l´éssència humana i vaig recordar-me de la història que n´Eufèmia em va explicitar aquell dissabte; no hi havia dubte!, tot concordava!
La hipocresia de la qual Eufèmia parlava no era res més que el principi d´una psicopatologia que actualment comença fer estralls entre el món de la classe social modèlica que creu haver traçat el camí de la salvació, allà on solament ha continuat descendint als abismes més profunds del sofriment espiritual, o anímic, com volgueu!, però en tot cas en un indret on la desconeixença de la situació és total, vaja!
Volem saber, però no sabem el més essencial gràcies al 6tma que avui dia s´estilitza.
Volem saber i ens aferram al que ens ofereix el 6tma, és a dir, a res!
molta banalitat i, conseqüentment, molt poca felicitat, i si no ho creieu, mireu al vostre voltant mateix.
Els temes que més endavant es desenvoluparan procuraran no caure en la serietat més estrident, ni en l´humor més delirant, ni poc ni massa, simplement NI!
La veritat és que dir el que aquí és farà només es sabrà quan es faci.
Les coses es fan i punt; és com el tabac, o el vols deixar o no!.
Salut i fins demà.
(ah!, m´oblidava, el tema aquest de n´Eufèmia és completament cert, el que passa és que he utilitzat altres noms per no delatar ALLÒ que fa un immens favor, sobretot desinteressadament).
Apa, adéu-siau!
antoni juan i albons

Entrades: 67
Membre des de: dv. 17 feb., 2006 20:43
Ubicació: intransitiva

UNREAD_POSTAutor: Visitant » dl. 6 març, 2006 22:00

Primer llest , tu xerraves en foraster abans de partí i això ho sap tot quisqui.
Segon llest , tu vares votà a Izquierda Unida a ses darreres municipals això ho sap tot quisqui i més encara .
Sempre havies d'emprenyar a nes Tamarells , redeu que eres tu qui cobraves per no fer feina.
Així que ets un fantasma total .
Visitant

UNREAD_POSTAutor: Visitant » dl. 6 març, 2006 22:05

ahhh, un foraster de per Palma te cercava per anar a ses verbenes .
Ja ho cercaras per aqui dins .
Ets Cruising?
Jo SI . I que ?
Som més mascle que tu .
Visitant

Següent

Torna a: Poesia virtual

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants