[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
• Mostra el tema - presentació

presentació

Això de la i

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dc. 5 abr., 2006 19:25

Biel Maçoter ha escrit:Escolta Calça, no vull parlar ni de trespols ni de sostres.
Només una curiositat: això de posar la "i" entre el primer i el segon llinatge, saps d'on ve?
He sentit dir que és una cosa que els catalans que volien aparentar ser més del que eren varen copiar dels espanyols.
En saps res?
Ah! i enhorabona per anar lleuger pel món de la PSÍQUICA, que no sé què és, però sona interessant.

no crec que sigui res que hem copiat als espanyols. De fet, és més freqüent veureu a cognoms catalans d'ençà del segle XIX. Es pot interpretar també d'una altra manera: col·loca en peu d'igualtat el pare i la mare representats pels llinatges.
Xesc Corraler

Entrades: 2790
Membre des de: dc. 29 març, 2006 20:40
Ubicació: Llevant de Mallorca

Re: fer tat

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dc. 5 abr., 2006 19:26

antoni juan i albons ha escrit:................no he fugit, ni m´han pressionat, ni res del que us podeu imaginar.
A part de la meva feina amb la qual em guanyo la vida, les tardes són un temps immillorable per treballar amb el que realment m´agrada, i quan la inspiració aònia m´acompanya he d´aprofitar per racionalitzar aquells pensaments que es posen a l´abast de l´aprehensió humana.
El pensament de Carl Gustav Jung és una temàtica que m´encisa amb follia i a partir d´aquest estudi he plantejat la representació psicològica de la Quadratura del Cercle, teoria que pensava haver acabat, però m´he trobat que el trespol que aguantava les meves idees s´ha esbucat i m´ha ensenyat que l´indret per on recorria és un pou molt més profund que ensenya els secrets més al.lucinants de la ciència de l´essència humana, perquè m´entengueu, de l´ànima, però aquest darrer és un mot que a causa de l´ocàs religiós ha perdut la seva intensitat libidinal i comença restar existencialment obsolet.
"Si el sostre es va esbucar, segurament també em vaig esbucar", doncs no!, car a l´espai psicològic el que hom ha d´aprendre primerament és a ésser fluent a través de la pèrdua del seu llast hipòcrita.............................,això és el que fa lleuger el transcórrer pel món de la PSÍQUICA.
Els Idus de Març no canviara de nom, però si de temes.
Ja sé que el tema de la psicologia és molt complicat, però si a algú li va, ja pot començar cercar el tema que ara mateix començaré.
Deixeu d´escrutar per aquests temes que ja els podem desar al racó del passat, només desar, no pas esborrar!

Toni Juan, estam tots d'enhorabona. Ja veus com t'hem enyorat als Idus
Xesc Corraler

Psicologia

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dc. 5 abr., 2006 19:31

Seguiré amb esment les aportacions que es facin. Confés que la psicologia per a mi és tan incomprensible com l'astrologia o la quiromància, però bé.
Salut
Xesc Corraler

a l´amic Xesc Corraler

UNREAD_POSTAutor: Antoni Calça » dc. 5 abr., 2006 19:40

Cadascú té predileccions per una cosa o una altra, la psicologia, et ben asseguro, és de les "coses" que més m´han impressionat, sobretot pels seus amagatalls remots.
Ara si em perdoneu, tinc una cadira reservada al Barça-Benfica que requereix escalfar-la a base de suc de civada.
Força culés!
Antoni Calça

Re: a l´amic Xesc Corraler

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dl. 10 abr., 2006 17:44

Antoni Calça ha escrit:Cadascú té predileccions per una cosa o una altra, la psicologia, et ben asseguro, és de les "coses" que més m´han impressionat, sobretot pels seus amagatalls remots.
Ara si em perdoneu, tinc una cadira reservada al Barça-Benfica que requereix escalfar-la a base de suc de civada.
Força culés!

Antoni, fins ara no havia vist la teva resposta. No dubt que la filosofia sigui una activitat interessant. El meu problema és que no sé què és. Conec la zoologia, la geometria, la lingüística, l'enginyeria forestal, però això de la psicologia m'és un món ignot.
També he tengut la dissort de topar amb gent que s'anomenaven psicòlegs i que feien pell de gallina, però bé.
Salut
Xesc Corraler

a l´amic Xesc Corraler

UNREAD_POSTAutor: antoni juan i albons » dl. 10 abr., 2006 18:57

Tan la filosofia com la psicologia si no "es duen dintre, a la sang" semblen massa àrdues, avorrides i desencoratgen, però també és cert que si topes amb un bon filòsof o amb un bon psicòleg que sàpiga explicar-se entenedorament, t´asseguro que pots arribar enravenar.
Saber explicar-se és el que fa d´aquestes ciències una autèntica meravella, com tot, vaja!
Pel que fa a alguns psicòlegs que posen la pell de gallina és ben igual aquells metges que tenen les mans massa feixugues i quan posen una injecció et foten un cop blau que acollona.
Saber professar és ser coherent amb allò que hom fa, tot el contrari és mirar de passar et temps com sia i ja està...................
Salut!
antoni juan i albons

Entrades: 67
Membre des de: dv. 17 feb., 2006 20:43
Ubicació: intransitiva

Anterior

Torna a: Poesia virtual

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant