[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
• Mostra el tema - DE

DE

DE

UNREAD_POSTAutor: Es Jai Mematas. » dj. 17 març, 2005 12:05

Hola. Em podrieu esplicar l´us correcte de "de"?
Com es diu? "Moltes vegades" o "moltes de vegades"; "moltes gràcies" o "moltes de gràcies"? O és correcte DE(?) les dues formes?
Es Jai Mematas.

Entrades: 93
Membre des de: dc. 16 març, 2005 14:10

Re: DE

UNREAD_POSTAutor: filòloga intrèpida » dj. 17 març, 2005 14:01

Es Jai Mematas. ha escrit:Hola. Em podrieu esplicar l´us correcte de "de"?
Com es diu? "Moltes vegades" o "moltes de vegades"; "moltes gràcies" o "moltes de gràcies"? O és correcte DE(?) les dues formes?

Són correctes les dues, no em facis dir per què ara perquè no me´n record de la teoria. Però fa anys una companya m´ho va demanar i ho vaig investigar. Tenc a la memòria que les dues són correctes. Dóna'm
un dia i et diré més coses. En aquest moment no tenc el llibre on consultar-ho i, a més, me n´he d´anar a la feina. Fins demà!
filòloga intrèpida

Entrades: 71
Membre des de: dl. 7 març, 2005 18:59

Re: DE

UNREAD_POSTAutor: filòloga intrèpida » dj. 17 març, 2005 17:33

Es Jai Mematas. ha escrit:Hola. Em podrieu esplicar l´us correcte de "de"?

Hola, ja torn a ser aquí. L' explicació és la següent: La majoria dels adjectius quantitatius poden intercalar, entre ells i el substantiu, la preposició DE: Quants llibres! Quants de llibres! Fa molt fred/Fa molt de fred. Moltes vegades/Moltes de vegades, etc.
Idò, ja ho tenim aclarit! Adéu Jai Memates!
filòloga intrèpida

Entrades: 71
Membre des de: dl. 7 març, 2005 18:59

Torna a: Consultes de català

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant