Confit ha escrit:Per favor! que seria d'aquest forum sense faltes... Si gairabé és norma de la casa.
Efectivament, el català normatiu posa els barbarismes al seu lloc, la gran putada és que no ho fa amb tots els dialectes del català per igual. Un exemple és "caldu" acceptat pel normatiu, havent una paraula preciosa com "brou". Aiximatex, no es correcte una paraula tan genial com grifó, que sembla que ha sortit de Vallaldolid, ha pasat per França i ha aterrat per la vila, però que hi farem...
Certament, sempre hi ha direfències entre la parla i l'escritura, però no se perque nassos, algunes televisions els locutors intenten acostar-se al normatiu, articles inclosos. Això hem sembla aberrant.
Dolç confit, el teu nom em fa venir salivera cada vegada que l´escric!
Mira guapo, o guapa, que el teu nom despista molt! GRIFÓ és una paraula ben normativa i acceptada, així com tu l´has escrita, amb accent, paraula aguda. NO GRIFO, sense accent. I això de CALDO, que hi farem! De tant en tant s´introdueixen paraules noves al diccionari, la llengua és VIVA i creix com qualsevol ésser viu. I de les faltes d´ortografia, què vols que et digui? Jo som professora i m´hi guany es pa de cada dia ensenyant a escriure bé... Estic convençuda que seguiràs els meus consells i, si no ho fas tampoc "me sabrá grave" que no ho facis. Tan amics o amigues! Fins aviat confitet!