[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
• Mostra el tema - Diccionari català-valencià-balear

Diccionari català-valencià-balear

Diccionari català-valencià-balear

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dc. 18 oct., 2006 1:45

http://dcvb.iecat.net/

Diccionari Alcover-Moll principal referent de la llengua catalana de Frances de Borja Moll i d’Antoni Maria Alcover (Jordi des Racó, el de les Rondalles)

El diccionari en format de paper està compost per deu volums, un total de 9.850 pàgines i amb més de 160.000 articles.. Aprofiteu la versió online, de moment no tan extensa, pero una bona eina.

Clica damunt els noms dels autors per saber més d'ells.
Seppuku

Entrades: 3680
Membre des de: dt. 25 feb., 2003 17:00

diccionari normatiu

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dc. 18 oct., 2006 18:10

Per no embullar-nos convé remarcar que l'Alcover-Moll és un diccionari gairebé exhaustiu de la llengua catalana, però no el diccionari normatiu, aquest darrer és el que publica l'Institut d'Estudis Catalans. L'any que ve, per cert diuen que en sortirà una nova edició, o per ventura enguany.
Xesc Corraler

Entrades: 2790
Membre des de: dc. 29 març, 2006 20:40
Ubicació: Llevant de Mallorca

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dc. 18 oct., 2006 19:50

... però la normalització també també s'està carregant moltes paraules del Mallorquí i les seves peculiaritats, que si apareixen al DCVB

Pregunta a l'aire!: Es tant necessaria una normalització lingüistica del català, maldament això suposi sacrificar paraules dels dialectes?

Per exemple, la paraula maldament apareix al DCVB però no al del IEC que apareix com a malgrat (al menys a la seva versió electrònica)

Per cert, l'enllaç del IEC és http://www.iec.cat/
Seppuku

UNREAD_POSTAutor: Confit » dj. 19 oct., 2006 16:25

Seppuku ha escrit:... però la normalització també també s'està carregant moltes paraules del Mallorquí i les seves peculiaritats, que si apareixen al DCVB

Pregunta a l'aire!: Es tant necessaria una normalització lingüistica del català, maldament això suposi sacrificar paraules dels dialectes?

Completament d'acord. El català normalitzat està completament escorat cap al català que es parla aprop de Barcelona. Accepte castellanades con "Caldu" i no accepte d'altres com "grifó".

En alguns aspectes el català de les illes s'ha mantingut amb menys influències foranes i per tant mereixeria un major pés dins el normatiu. Em neg a pensar que parl tant malament el català com un andalús parlant en castellà.
Confit

Entrades: 954
Membre des de: dt. 26 ago., 2003 22:02
Ubicació: De vacances

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dv. 20 oct., 2006 11:35

Seppuku ha escrit:... però la normalització també també s'està carregant moltes paraules del Mallorquí i les seves peculiaritats, que si apareixen al DCVB

Per exemple, la paraula maldament apareix al DCVB però no al del IEC que apareix com a malgrat (al menys a la seva versió electrònica)

Per cert, l'enllaç del IEC és http://www.iec.cat/

La forma "malamanent" no hi és però sí que ho trobaràs com a baldament.
Clar que és necessari disposar d'una llengua normativa ben estandartitzada. No et deus alinear amb el PP i les seves "modalitats"?
Ah, Seppuku, t'hi he trobat....
Xesc Corraler

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dv. 20 oct., 2006 12:28

Confit ha escrit:

Completament d'acord. El català normalitzat està completament escorat cap al català que es parla aprop de Barcelona. Accepte castellanades con "Caldu" i no accepte d'altres com "grifó".

En alguns aspectes el català de les illes s'ha mantingut amb menys influències foranes i per tant mereixeria un major pés dins el normatiu. Em neg a pensar que parl tant malament el català com un andalús parlant en castellà.

Voldria començar dient que si volem seguir essent colònies espanyoles i franceses, efectivament, no hem de menester cap llengua estàndard a tot el territori, podem tirar com fins ara fins a desaparèixer ràpidament.
En cas contrari:
Mirau de quina manera en Seppuku, home progressista, i en Confit, home conservador, no estan tan enfora en segons què. El català estàndard no està escorat cap al barceloní ("prop de Barcelona", no sé si exclou la ciutat). La secció filològica de l'IEC, de la qual va esser pimer cappare mossèn Alcover, manacorí per cert, té esment de la normativa de la llengua catalana. Adesiara són incloses paraules al diccionari de l'IEC.
Si no hi han incorporat "grifó" deu ser perquè troben que amb aixeta ja n'hi ha prou. Per cert, els homes que feien feina al Sindicat sabien bé què era una aixeta, baldament a les cases la gent fes servir "grifó".
Al DGLC (Diccionari General de la Llengua Catalana) hi ha caldo, no "caldu". També hi ha burro, per cert. De totes maneres en Confit es pot fer filòleg, si no ho és, i demanar l'ingrés a l'IEC per poder ficar cullerada en tot això.
Els andalusos se sorprendien si els diguessin que parlen malament l'espanyol.
Aquesta peregrina teoria de l'aïllament i, per tant, la puresa lingüística és molt interessant, però hi ha altres factors -pes demogràfic, indústria editorial, mitjans de comunicació, etc.- que la fan poc realista.
Xesc Corraler

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dv. 20 oct., 2006 14:19

Xesc Corraler ha escrit:Mirau de quina manera en Seppuku, home progressista, i en Confit, home conservador, no estan tan enfora en segons què.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jo això de la normalització ho veig bé, sempre que canviin barbarismes com enchufe per endoll, fresa per maduixa, escombros per enderrocs, però veig que molts de joves, segons quines paraules que estan contemplades les diuen en català... el "malgrat", per exemple, que jo soc el primer en emplear.
Seppuku

UNREAD_POSTAutor: Confit » dv. 20 oct., 2006 17:01

No sempre hi ha d'haver diferències en qualsevol tema entre un home de dretes i un d'esquerres. Però es veu que com jo som de dretes, no tenc dret a parlar el que pens del català sense que algú em vulgui encasquetar la bandera rotja i gualda.

En quant al colonialisme, no me n'agrada cap, ni l'espanyol, ni el frances ni el català. Puc tenir amics fora de la roqueta, però no vull saber res de cap colonitzador.
Confit

Entrades: 954
Membre des de: dt. 26 ago., 2003 22:02
Ubicació: De vacances

UNREAD_POSTAutor: Llum d'oli » dv. 20 oct., 2006 21:55

Seppuku ha escrit:
Xesc Corraler ha escrit:Mirau de quina manera en Seppuku, home progressista, i en Confit, home conservador, no estan tan enfora en segons què.

Jo això de la normalització ho veig bé, sempre que canviin barbarismes com enchufe per endoll, fresa per maduixa, escombros per enderrocs, però veig que molts de joves, segons quines paraules que estan contemplades les diuen en català... el "malgrat", per exemple, que jo soc el primer en emplear.

Fresa no era fraula?
Llum d'oli

Entrades: 1307
Membre des de: dj. 27 abr., 2006 18:24

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dl. 23 oct., 2006 18:55

Seppuku ha escrit:

I quin problema hi ha en això? No podem dir malgrat?
Xesc Corraler

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dl. 23 oct., 2006 18:58

Confit ha escrit:No sempre hi ha d'haver diferències en qualsevol tema entre un home de dretes i un d'esquerres. Però es veu que com jo som de dretes, no tenc dret a parlar el que pens del català sense que algú em vulgui encasquetar la bandera rotja i gualda.

En quant al colonialisme, no me n'agrada cap, ni l'espanyol, ni el frances ni el català. Puc tenir amics fora de la roqueta, però no vull saber res de cap colonitzador.

qui té la coa de palla, ben aviat se li encén. On han dit que no tens dret a parlar del que vulguis? Sí que et convé parlar amb arguments i si no en tenguessis, suposem, val més deixar estar allò que desconeixes.
Colonialisme català? No em facis riure, home....! Com podem colonitzar-nos nosaltres mateixos?
Xesc Corraler

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dl. 23 oct., 2006 18:59

Llum d'oli ha escrit:
Seppuku ha escrit:

Fresa no era fraula?

Fraula o maduixa és el mateix.
Xesc Corraler

UNREAD_POSTAutor: Llum d'oli » dl. 23 oct., 2006 21:21

Xesc Corraler ha escrit:Fraula o maduixa és el mateix.

Lo que jo deia... que ets filòleg tu?
Llum d'oli

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dt. 24 oct., 2006 12:14

Llum d'oli ha escrit:
Xesc Corraler ha escrit:Fraula o maduixa és el mateix.

Lo que jo deia... que ets filòleg tu?

Ja m'ho varen demanar una vegada en aquest fòrum i vaig contestar que no.
Xesc Corraler

UNREAD_POSTAutor: Llum d'oli » dt. 24 oct., 2006 16:02

Ahhh, entendràs que no me sàpiga totes ses xerrades de memòria.
Llum d'oli

Següent

Torna a: Consultes de català

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant