[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
• Mostra el tema - ASSUXINETES

ASSUXINETES

ASSUXINETES

UNREAD_POSTAutor: bon cop de falç » dl. 28 març, 2005 14:04

filòloga, adesiara hi ha expresions que veim poc a texts escrits, per exemple aquesta.
com s'escriuria assuxinetes, ex. "assuxi vé assuxi se´n va" "ho faig assuxinetes i em va molt bé".
gràcies
bon cop de falç

Entrades: 53
Membre des de: ds. 13 nov., 2004 22:19

Re: ASSUXINETES

UNREAD_POSTAutor: filòloga intrèpida » dl. 28 març, 2005 17:46

bon cop de falç ha escrit:filòloga, adesiara hi ha expresions que veim poc a texts escrits, per exemple aquesta.
com s'escriuria assuxinetes, ex. "assuxi vé assuxi se´n va" "ho faig assuxinetes i em va molt bé".
gràcies

Sí, sí... Vas per bon camí! Hi ha aquestes expressions i d´altres:
Assucí, assuquí, assullà, assuaixí, assuallà, assuaquí,(es pot escriure de les dues maneres). Fins i tot hi ha les formes assus-suací, assus-suaixí, assus-suaquí, etc. Assuxinetes/ assuquino/ assuquinos... Hi ha diferents formes que s´usen a pobles distints... Aquestes expressions encara són ben vives a Mallorca, en canvi a Menorca, on jo visc des de fa vint anys, se senten ben poc. La gent jove les desconeix... Que ets jove, tu? Bé, ens hauríem de posar d´acord en què és ser jove, veritat? Jo tenc un bon grapat d´anys i em consider jove! Vull dir gent adolescent... Els alumnes que tenc, gent entre els 16 i els 18 anys.Aquests són els que les desconeixen... Una abraçada bon cop de falç!
filòloga intrèpida

Entrades: 71
Membre des de: dl. 7 març, 2005 18:59

anècdota lingüística

UNREAD_POSTAutor: cap de falç » dt. 29 març, 2005 17:45

ara m'ha agradat més el nom que em va posar en sionet.
una anècdota: a una benzinera felanitxera, es benzinero (crec que ja està jubilat) una vegada cumplida la feina i quan ja te donava les claus del cotxe, sistemàticament deia: aixinetes diosso, havia construit amb dues paraules alterades tota una expressió d'un clar significat´.

diosso
cap de falç

Re: anècdota lingüística

UNREAD_POSTAutor: filòloga intrèpida » dc. 30 març, 2005 10:43

cap de falç ha escrit:ara m'ha agradat més el nom que em va posar en sionet.
una anècdota: a una benzinera felanitxera, es benzinero (crec que ja està jubilat) una vegada cumplida la feina i quan ja te donava les claus del cotxe, sistemàticament deia: aixinetes diosso, havia construit amb dues paraules alterades tota una expressió d'un clar significat´.

diosso
Qui és en Sionet? Quin nom t´havia posat en Sionet?
Sí, mon pare, al cel sia, també ho deia això de "diosso", mare meva! feia més de vint anys que no ho recordava... Sí, ho sentia a dir a molta gent major quan jo vivia a Mallorca, gent que tenia quaranta o cinquanta anys i que em semblaven majors perquè jo en tenia desset o devuit! Gràcies per recordar-m´ho i... DIOSSO!
filòloga intrèpida

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dc. 30 març, 2005 11:09

filòloga intrèpida ha escrit:Qui és en Sionet?

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Potser has llegit qualque cosa seva. Però segur que et deu haver pegat un trauma i ara tens amnèsia o un shock mental. Com a filòloga que ets es normal. :lol: :lol: :lol:

Prova amb aquest link, però abans hauries de prendre un valium:
http://www.forumdefelanitx.cat/viewtopic.php?t=858&sid=8d0fd74fe83211f39cc6a8e9849b611e
Seppuku

Entrades: 3680
Membre des de: dt. 25 feb., 2003 17:00

notícia fresca

UNREAD_POSTAutor: en pep borsa d'hiper » dc. 30 març, 2005 19:43

sabem ben cert, que el contertuli habitual d'aquest forum, conegut amb el pseudònim de sionet, s'ha carregat de bona voluntat i ha emprès el camí de la normalització lingüística; des d'aquí volem encoretjar-lo a seguir aquesta tan bona iniciativa, esperam i desitjam veure prest els fruits d'aquesta tan noble causa, reflexats en aquest forum nostre de cada dia (donau-lo-mhos Senyor) per bé seu i nostre i de tots els forumistes, que així sia. amen

"si a hun´s casos" com diria ell, la cosa no anàs bé, o li mancàs la voluntat, des d'aquí demanam, que a les 20h. d'avui, tots els forumistes conectats, ajuntem les nostres forces electromagnètiques i invocant a la marededeueta de sant salvador, pitjem, tots a la par, la tecla de la "a" de "ànimoss sionet"
en pep borsa d'hiper

UNREAD_POSTAutor: filòloga intrèpida » dc. 30 març, 2005 20:30

Seppuku ha escrit:
filòloga intrèpida ha escrit:Qui és en Sionet?

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Potser has llegit qualque cosa seva. Però segur que et deu haver pegat un trauma i ara tens amnèsia o un shock mental. Com a filòloga que ets es normal. :lol: :lol: :lol:

Prova amb aquest link, però abans hauries de prendre un valium:
http://www.forumdefelanitx.cat/viewtopic.php?t=858&sid=8d0fd74fe83211f39cc6a8e9849b611e

Bé, bé, bé... Entre tots m´heu despertat la curiositat! Ja procuraré veure algun escrit del nostre extraordinari Sionet! Des d´aquí l´anim que continuï escrivint en català encara que sigui amb moltes faltes... AMUNT ÀNIMA FORTA! (com deia el gran COSTA I LLOBERA). AMUNT SIONET! tu fot-li canya i endavant les atxes! Qui no ho intenta no ho aconsegueix! Ah, Seppuku, una forta abraçada de part meva, com si fos una altra "MAMÀ"...
filòloga intrèpida

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dc. 30 març, 2005 20:33

Ara que veig aquest tal Pep que firma com a "borsa d'hiper" i fent un off-topic que t'hi cagues dins aquest tema de filologia a veure si qualqú hem pot ajudar amb un tema que hem te intrigat.

Anant a comprar confits (per menjar, no per repartir a la processo) al forn de ca'n Vica, hem vaig trobar un cartell que no havia vist a cap lloc més de Felanitx. En aquest és citava a la gent a assistir a un tal "Falanis Movie" organitzat per J.O.E o algo així. Com a entrada era necessari una "borsa d'hiper" (!!!) i la direcció que donava era C/Call, nº3. Com que estava a veïnat i per satisfer la meva curiositat, m'hi vaig acostar a veure quina casa era i quina va ser la meva sorpresa quant vaig comprovar que era la oficina de l’institut de no-se-que, empleada en temps d'en Franco i que ara està en desús i en molt mal estat.

Vaig telefonar a un company que pertany a Pruaga, l'únic col·lectiu que en aquells moment, pensava jo, que eren lo bastants bohemis per fer una cosa d'aquestes i hem va dir que ells no hi tenien res a veure, però hem digué que havien visitat aquell local, amb sa filla de l'actual propietari, per veure si serviria per fer-hi qualque cosa. També hem va contar que, per lo vist, hi havien anat amb ells un parell de la CNT i que en veure fotografies que encara quedaven d'en Franco i de la Falange, les espanyaren totes i se n'anaren quasi enfadats (jejeje, aquests anarcos....)

Amb aquesta historia tan rara vaig quedar loco i no m'en vaig donar passada de que Felanitx pogués ser tan estrafolari.

Per desgracia tenia un compromís i no hi vaig poder assistir, la pregunta és: que cony va passar allà aquell vespre?
Seppuku

Re: notícia fresca

UNREAD_POSTAutor: filòloga intrèpida » dc. 30 març, 2005 20:33

en pep borsa d'hiper ha escrit:sabem ben cert, que el contertuli habitual d'aquest forum, conegut amb el pseudònim de sionet, s'ha carregat de bona voluntat i ha emprès el camí de la normalització lingüística; des d'aquí volem encoretjar-lo a seguir aquesta tan bona iniciativa, esperam i desitjam veure prest els fruits d'aquesta tan noble causa, reflexats en aquest forum nostre de cada dia (donau-lo-mhos Senyor) per bé seu i nostre i de tots els forumistes, que així sia. amen

"si a hun´s casos" com diria ell, la cosa no anàs bé, o li mancàs la voluntat, des d'aquí demanam, que a les 20h. d'avui, tots els forumistes conectats, ajuntem les nostres forces electromagnètiques i invocant a la marededeueta de sant salvador, pitjem, tots a la par, la tecla de la "a" de "ànimoss sionet"
A les 8 hores en punt estava enviant totes les meves energies a en SIONET!
filòloga intrèpida

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dc. 30 març, 2005 20:41

filòloga intrèpida ha escrit:Sionet! Des d´aquí l´anim que continuï escrivint en català encara que sigui amb moltes faltes...

Català lo que se diu català... ja m'hos diràs quant ho haguis llegit... eh webmaster? jejeje.

Una abraçada també per tu guapa!!!
Seppuku

Uff!

UNREAD_POSTAutor: EXwebmaster2 » dc. 30 març, 2005 21:19

La veritat és, que en Sionet amb la seva particular tortura a la llengua escrita s'hagi convertit amb un dels elements més característics d'aquest curiós autosafari lingüístic que és el fòrum....dóna que pensar que no estem massa bé de la caparrota.

A mí el que m'emprenya una mica és que el castellà i l'anglés no li van gens malament i hi té una mica de cura. Jo li agrairia que fes el mateix esforç amb el català.
Jo ho procur....abans d'estar embolicat amb el fòrum no en tenía ni idea, i ara faig un esforç per escriure més o manco correcte i me fix, amb els quí en saben més que jo.

Crec que en Sionet també podría intentar fer el mateix, i no tirar-mos aquestes passades de napalm que són els seus escrits.

Venga Sionet!! ara ja te toca intervenir tu amb la teva particular visió de la vida....
Meam quina la mos amolles......

PDT.
Per cert..és raro que no n'hagi dita cap de les seves per aquí, deu veure "català" i ja es deu fer por......tal vegada el tema de "català" sigui inmune a la seva presència........una mena de "repelent"...... :shock:
EXwebmaster2
Site Admin

Entrades: 2542
Membre des de: dt. 30 nov., 2004 18:48
Ubicació: fòrum

el català!!

UNREAD_POSTAutor: en pep bossa d'hiper » dj. 31 març, 2005 16:31

ànim sionet, que per aquí tots hem donat corda el català solets

dona corda el català!!!!
Imatge
en pep bossa d'hiper

proposta

UNREAD_POSTAutor: en pep bossa d'hiper » dj. 31 març, 2005 17:28

web master, trobo que estaria molt bé posar boquetes que cauen a la pàgina inicial(com aquella vegada que vareu posar en gadget) amb la músiqueta corresponent....vaaaaaaa....per animar a en sionet!!!!... a mem si no en "requalificarem" un!!!
en pep bossa d'hiper

..Ups!!

UNREAD_POSTAutor: EXwebmaster2 » dj. 31 març, 2005 17:48

I.....quina músiqueta li "enrroscam"????
EXwebmaster2
Site Admin

Entrades: 2542
Membre des de: dt. 30 nov., 2004 18:48
Ubicació: fòrum

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dj. 31 març, 2005 20:34

En un principi havia pensat amb una versio bastant distorsionada del cara al sol amb el convertidor-psicotropic de midi però he trobat que era molt bestia i tanmateix no aclarirem rres de rres

Podriem posar barrio sesamo...
Seppuku

Següent

Torna a: Consultes de català

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant