[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
• Mostra el tema - panades

panades

panades

UNREAD_POSTAutor: maria magdalena » dv. 25 març, 2005 20:55

algú me pot dir una recepta de panades, que no hi hagi allò de sa farina que sa beu, si no amb mesures de cada ingredient.
maria magdalena

panades comment ma vielle grand mere

UNREAD_POSTAutor: Visitant » dv. 25 març, 2005 21:16

per fer una partida de panades:
un ou
un tassonet d'oli
un tassonet d'aigua
un tassonet de suc de taronja
i ara lo inevitable.....la farina que se begui.
Visitant

panades

UNREAD_POSTAutor: maria magdalena » dv. 25 març, 2005 21:26

sense saïm?
l'ou amb el blanc?
maria magdalena

UNREAD_POSTAutor: Visitant » dv. 25 març, 2005 22:57

me pareix que lo que te diuen es la recepta per fer rubiols !!!!!!!!!!!!!
esment
Visitant

taronja??

UNREAD_POSTAutor: segadors » dg. 27 març, 2005 22:31

:oops: Hola Maria Magdalena.
-300grms. de saïm
-1 kilo de farina
-1 tassó d´oli
-2 " d´aigua
Els tassons són dels de vi. Vull dir aquells que són una mica més petits que els d´aigua. I una cosa important: la farina ha d´esser especial per panades. No ho intentis amb farina de força ni d´aqueixa que venen pels hipers.
M´ha donat la recepta la dona d´en Arafat, que se´n enten una mica molt.
Consell: vas a ca´n Arafat (també li diuen Figaseca) i compres allà la farina per panades (no tenc comisió, eh?) i demanes a la madona a veure si és correcta la recepta. Si hi ha n´Arafat millor que no li demanis perque s´emprenya. Diu que amb la farina no hi guanya res.
segueu arran que la palla va cara.
segadors

Entrades: 11
Membre des de: ds. 29 gen., 2005 20:22

panades

UNREAD_POSTAutor: maria magdalena » dl. 28 març, 2005 14:07

idò vaig seguir la recepta de l'invitat, amb suc de taronja i varen ser riques; no hi vaig posar ou i just una cullerada de saïm, i farina de xeixa, res de can arafat.
maria magdalena

estimada Maria Magdalena...

UNREAD_POSTAutor: Invitat » dl. 28 març, 2005 15:31

Tenc que reconèixer que la recepta que te vaig donar, és la versió abreviada de la que m'havia inventat, però a darrera hora vaig decidir llevar tots els elements inospits del "remake" de les panades.
Desde sempre sé, que hi ha tantes receptes de panades con cases hi ha al terme.
A cada casa tenen una manera de fer les coses i també molt important, una mateixa recepta a un forn diferent te pot donar igualment resultats diferents. T'ho dic per experiència, però tornem a la meva ocurrència.....
Jo vaig voler aprende a fer coquerrois perque me maten ses pançes i casi casi els coquerrois que faig (si en faig) se pot dir que son de pançes amb qualque tros de bleda, ceba o tal vegada s'hi pot trobar qualque tros de colflori.
Me surten bons, però no hi ha manera de ferlis el ditxos rebusillo.
Se m'obrin, s'espenyem, queden aferrats a la llauna, però conque hi ha panses a rompre.. les trop bons i casi me menj la palangana.
La recepta le ma va donar la meva mare i ja te dic hi ha tans de tipus de pastes com de cases, encara que jo.... no lis pos el suc de toronja.
:lol: La meva mare sí que lis hi posa.
A l'hora de fer pastes d'aquests tipus hi toca jugar la nostra imaginació.
Si no ens passem i les coses són bones, els resultats també ho han de ser.

Ara te don una breu nota respecte a la meva tessí sobre les panades i la seva pasta:
Ous:
tan li fa, però mai sense passar-se ja que en lloc de fer panades te sortirà un bras de gitano.

L'aigua:
aquí pots jugar amb sucs de fruites, llet o inclús vins de baixa graduació, moscatels, vins blancs, cava, misteles... (jo ne fetes amb whisky o conyac i... no estan gens malament...
:roll: .)
L'oli o el saïm:
aquí també pots jugar amb les dues coses. El saïm sol ser més gustós i amb els olis pots jugar amb tots tipus d'oli, inclús el de coco lis pot donar a les panades un cert gust tropical.

De les proporcions:
de les materies líquides oli-saïm versus aigua.
Aquesta és la dada més important ja que ens permetrà personalitzar el nostre gust.
Per començar convé prende les masures per exemple amb un tassó.
Un tassó igual d'aigua o suc per un tassó igual d'oli o saïm.
Amb aquesta proporció ens sortirà una pasta que estarà bé i serà equilibrada amb el seu tacte a paladar.
Què la vols més seca i quebrada....vas variant les proporcions en favor de l'oli o el saïm, però també sense passar-se ja que te poden sortir galletes d'Inca i estem parlant de panades, al tanto.
Inclús he sentit que hi ha cases que fan les panades amb pasta de pa. Això vol dir, sense gens d'oli o saïm. La carn si és de de me, ja te prou greix...

Bé estimada Maria Magdalena, en voler saber la meva recepta del robiols ho dius. ( En vaig fer una vegada..fa anys....ejem.....)
Ja veus que no t'hagi passat cap desastre m'ha envalentonat.

Apa guapa a mandar....

PDT. Ahh , per cert, jo tampoc hi pos ous...... 8)
Invitat

UNREAD_POSTAutor: xirimia » dv. 26 ago., 2005 18:39

no me queda més remei que donar-te l'enhorabona invitat!
xirimia

Entrades: 166
Membre des de: ds. 27 set., 2003 16:42
Ubicació: Pe's camí

UNREAD_POSTAutor: invitat » ds. 27 ago., 2005 0:01

Te sorpren el meu "savoir faire" panader???
invitat

Re: estimada Maria Magdalena...

UNREAD_POSTAutor: xirimia » ds. 27 ago., 2005 10:38

Invitat ha escrit:A l'hora de fer pastes d'aquests tipus hi toca jugar la nostra imaginació.
Si no ens passem i les coses són bones, els resultats també ho han de ser.

Si... la imaginació es bona fins i tot per fer panades :)
xirimia

Entrades: 166
Membre des de: ds. 27 set., 2003 16:42
Ubicació: Pe's camí

Torna a: Expedients X

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant