[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
• Mostra el tema - Energia lliure

Energia lliure

Re: Energia lliure

UNREAD_POSTAutor: rafel » dj. 25 abr., 2013 15:33

Mem si me gafes , nem a veure si umentes se velocidad umentes se presio es que si umentes se velocidad umentes es cabal i si no pert per enlloc si passa mes o menos puja se presio mes o menos això es evident si pitjes a un lloc perque passi fas força aquesta força si es un liquit o un gas no es presio? quant pitjam se bomba d'inflar si li dones tirades mes llargues es rellotja va mes alt a se meva bomba . de fet he posat un amurtidor d'aire per baixa presio dins se columna si no fos aixis me rebenta es tubo , val ? bueno sigo per calcular això lo primer de tot hem de mira se bomba es se part que realiza tota se pujada , que fa se bomba de diametro 70 au ido 70 , 70 cubicam 70mm de diametro per 68m d'alt tenim un resultat es es caudal que aquesta bomba puja emb un tens val ? tenim es pes de s'aigo pero aquest pes com tu saps si se bomba avança i posem per exempla un centimetro per segon dins es tubo avançá molt mes au ido li sumam es freo que mos fa per umentar dita velocidad val ? li restam se cantidad d'aigo que hi ha menos que si fos uan columna de 70 ja que nomes es de 37 , aixo en kilos , ? li sumam se varilla que pesa 80 kilos llevors llei de grevedat i tal , es resultat son 400 kilos , i nomes tenim un pes de columna d'aigo de 177,8 kilos d'aigo mes 80 de varilla que son 257,8 ,
això no es cap cosa nova ni cap invent ,
Un ha de tenir tots es conceptes presents , varen venir dos enginiers que tu les coneixes i un arquitecta i no me varen donar se formula fins que no les vaig dir es resultat de fet jo tampoc hi vaig caure fins que vaig veure se romana .me captes ?
rafel

Entrades: 931
Membre des de: dg. 27 gen., 2008 19:42

UNREAD_POSTAutor: Confit » dv. 26 abr., 2013 12:32

Hem resulta molt difícil llegir el que escrius...

La física bàsica no és futbol que es pot discutir, és el que és i punt.

Mira, el tipus de bomba que tens, es diu de desplaçament positiu, es caracteritzen perquè si la força basta i treballen contra vàlvula tancada van augmentat la pressió fins que rebenta per algun lloc. Per això sempre han de tenir una vàlvula de seguretat tarada, com per exemple, la tenen els compressors de pistó.

La pressió real contra que treballa la bomba, és la diferència d'altura de columna d'aigua d'aspiració i d'impulsió. I és, amb un marge de seguretat, el tarat al que has de tenir la vàlvula. És igual si s'obri sovint, fa by-pass i punt.

La lectura que fas de manòmetre, no és real, és una pressió instantània per falta de secció a d'impulsió.

Et repetesc, si dius quin és el problema i et deixes de kilos i velocitats, et diré la meva opinió.
Confit

Entrades: 954
Membre des de: dt. 26 ago., 2003 22:02
Ubicació: De vacances

UNREAD_POSTAutor: rafel » dv. 26 abr., 2013 16:29

Nem a veure una bomba que va a una velocidad baixa , i llevors umentes se velocidad quant umentes se velocidad no umentes se presio i necesites mes força per pujar se bomba ? si me vols dir això no es real perque de fet he conseguit rebantar un tubo i això de ser per mes presiooo ? a mes caudal mes presio si fa mes força demunt se paret des tubo te mes presio, i si estrenys es tubo mes que se bomba com tenc jo una bomba de 70 i pas a un tubo de 37 quant gafa ess tubo de 30 tio necesitam mes força i aquesta força es mes faxuga , es pes de se comumna es es mateix altura per amplaria i cada deu metros un kilo , això si .
pero es moliiiiii no fa una força de 200 i pico de quilos que seria es pes de se columna , perque ? perque ha de supera una velocidad que de aturat no te es ben igual que una xarringa de donar indicions si li lleves se gulla es mes bona de fer passar que si te se gulla , es evident que xerra de fisica no es com xerra de futbol , pero tu riba a un acort d'el que hi ha es casi identic que xerra de futbol .
no es es primer pic que discutestic això ja te dic que ne vaig parlar en dos enginyers i fort i no et moguis això pesa un centenar de kilos i no es aixis , me sap greu se lletra no repas faltes.
si no es massa festidia no vaig be ? quant te vaig dir de se força i pes jo ja se que se unidad de força no es es kilo , volia dir que per xecar es pes necesites una força o fer força fins que fa 400 kilos , es mal de fer explicar això en quatre lletres mal escrites , va un saludet .
rafel

UNREAD_POSTAutor: rafel » ds. 27 abr., 2013 9:19

No habia penssat , tio problema cap ni un això funciona fa mes de 10 anys a se perfeccio nomes he gut de desmontar s'aquipo per corrosio des ferro en 12 anys be he gut de treura s'aperell perque tot ho tenc en es mateix tubo i me puja s'aigo per ell tot en dues bombes elecrtriques i alguna d'elles ha fallat ,
Simplement et posaba es tema en custio per si conexies la cosa si era des teu ram i simplement xerrar-ne , no entenc quant dius dexet de kilos i velocidad i velocidad , es kilos es el que pesa i per xecar aquest pes has de fer mes força o menos i se velocidad com mes velodidad mes presio tens en es mateix lloc . me vas captant .
rafel

UNREAD_POSTAutor: Confit » dl. 29 abr., 2013 12:12

Be, si la bomba funciona, estem d'enhorabona.

Seguesc sense entendre la consulta.

Per un costat, jo et dic que a força constant, si baixa el cabal, augmenta la pressió, i tu em dius que no, però em poses l'exemple de la xeringa que és molt clar. Amb agulla pixa més lluny (més pressió) però pixa més prim, menys cabal. Però clar a igual força. Si vols buidar igual d'aviat, significa augmentar pressió i mantenir el cabal, per tant has de fer més força.

Pensa en un moix hidràulic. Tens dos pistons, tu manxes per un de prim i el pes s'aixeca per un de gruixat. La pressió és la mateixa a un pistó i a l'altre (suposant que la diferencia d'alçada és de 2 pams i es pot despreciar). Però la força és proporcional al cabal d'oli que es mou, o sigui proporcional al diàmetre del pistó.
Confit

UNREAD_POSTAutor: rafel » dl. 29 abr., 2013 16:33

Si se bomba va be un 10 . bueno una força constant aumenta la presio si jo no t’he dit que no tot lo contrari no m’has entes o no m’he explicat be , discutim una cosa molt basica emb això , lo des pisto des cric hidraulic tambè tenen ses presio igual no hi ha diferences de presio això esta ben clar , pero no de força.
Tu me dius se pregunta . Bueno ja te la vaix dir totduna , que es i això es ta tant clar com s’aigo que pesa se columna d’aigo ? cubicant s’aigo i a un kilo per 10 metros , val això ho temin clar.
Se pregunta es que pesa se columna d’aigo estirada pes moli perque no pesa lo mateix que per si sola reposada en terra , si sebem que pesa sebem quina maquina hem de fer i se força que ha de tenir per pujar es kilos que fa i no na ni sobrat i en falta de potencia ?
Ni va haver un de se alqueria blanca que quant va tenir s'aigo adalt li va quedar engalevernat i no va voltar pus no se pot anar ellá emb una goma un tros de ferro i fer proves quant un te una idea lo primer de tot calculadora , esquema i diseny de se maquina .¿Que pesa se columna d'aigo en kilos quant es moli l'estira? diguem coses prest . un saludet .
rafel

UNREAD_POSTAutor: Confit » dl. 29 abr., 2013 20:15

Ara he arribat a entendre la pregunta!

Si, això és una mica més complicat, fa falta una altre formula, és la de la pressió dinàmica:

Ptotal=+Pestatica+Pdinamica
Pdinamica=1/2(v^2)*d
Pestatica=d*g*h

P=pressió
V=velocitat
d=densitat
g=gravetat
h=alçada

La pressió estàtica és la que ja coneixes, la gravetat i la densitat no varien, només depèn de l'alçada. I la dinàmica, amb la densitat fixada, només depèn de la velocitat. Vius per aplicar la formula amb les unitats! Si no te'n surts donem la velocitat del pistó (o les rpm i la llargada de la biela del moli) i ja t'ho calcularé jo.
Confit

UNREAD_POSTAutor: rafel » dt. 30 abr., 2013 8:08

Ido si coincidim , en lo mateix es aixis ne parlat en varios tios de carrera enginyers industrials per seperat i no han dit això mateix feien sempre es calcul nomes des pes de se columna d'aigo , i embullaven fil sempra les sortia malament . me comprens ?
rafel

UNREAD_POSTAutor: KHONSOLATOR » dt. 30 abr., 2013 12:24

Rafelet no hi ha res més lliure que un bon pet.Segur que té enrgia.Qui el pugui embotellar guanyarà un Nobel.Pensa tu ,energia ecològica i gratis.Què trobes d'això?
KHONSOLATOR

Entrades: 53
Membre des de: ds. 7 juny, 2008 21:23
Ubicació: COMODÍ

UNREAD_POSTAutor: rafel » dt. 30 abr., 2013 12:41

llevors no he penssat a posar-ti es contingut a calcular .
es pisto 70 de diametromm
es tubo 37 diametro.mm
se varilla interio 12 mm diamatro
se tirada des ciguañal 20 ctm.
----------------------------------.
si vols sabre se potencia efectiva que li vaig aplicar , roda 4m i 20 centimetros diametro total, 24 pales 1 metro 20 centimetros de llarga cada una, alçada d'enterra centro de roda 10 metros .
be ges te pos un video crec que ja l'habia posat , http://www.youtube.com/watch?v=_TqAbQGdJmY
això es tot , me comprens , ?
rafel

UNREAD_POSTAutor: Confit » dt. 30 abr., 2013 15:27

A quant volta el moli? Em falta la velocitat en rpm que pot arribar a agafar el moli per saber la velocitat lineal màxima del pistó.

No ho puc saber de les mides del molí perquè depèn de la forma i quantitat de pales i a més és molt difícil de calcular.
Confit

UNREAD_POSTAutor: rafel » dt. 30 abr., 2013 18:51

Si tens tota se revo , amplaria de pala etc etc , si se velocidat des moli es molt relativa com saps , he fet proves emb ell es em un segon dues voltes li he posat , vaig calcular quant el feia lo que llevors el vaig fer un poc mes alt cosa de mitx metro , pero vaig calcular que aguntaba en funcionamant vent de 200 kilometros per hora,. de fet aquell any que va fer aquell huracan per ellá no va quedar cap abre dret es molins les tenia aplagas o sigui aturas ,be ne tenc dos, se gent venia tots a vorem mem es molins com habian acabat i tot va pasar com si res i deduesic que si guesin estat enmarxa gessin aguaentat igual , perque es abre svaren caure perque plovia i les va afluixar es terreno , enes moli hi tenc 6 metros cubics de formigo dins se terra a cada un afarrat a ses rogues i tal .
Una cosa no he calculat mai i es lo siguient , hi ha un tio que fa molins a tarrasa si ho mires per internet es en jusep tarrago , quest tio se va popsar a fer molins desmasuradament quant tocaba fondaries importans tenia molts de fallos un dia varem coincidir a una xarla jo el vaig manar a veure es meu diseny ell posaba es tubos emb una rosca per enlaçarlos d'un a s'altre , tot ho feia perque llevors dins es pou habia de posar se bonba elecrica i no tenia lloc si posaba es tubo en pletines lo que passaba que quant es moli estiraba es tubo se doblebaba li perdia forfa i a la llarga se rumpia.
jo no ho faig aixis pos es tubo en platines i no me pasa s'altre bomba per devora ho faig pujar tot pes mateix tubo tenc unes guis dins es tubo que casi no ocupa espai es una estrella en tres braços que tenen menos de 3 mm diametro i sols no les se menja això li vaig posar per evitar vibracions ja que quant torna arrera vols fer un poc es latigo quant va molt lança , tu ja to vaig contat casi tot no m'has de copiar , , be diguem coses prest , un saludet ,
rafel

UNREAD_POSTAutor: rafel » dc. 1 maig, 2013 7:41

Volta per segon no el deix lançar massa mes li vaig posar llevors un pes a se roda per contrarestar es pes de se varilla i si no va carragat d'aigo que s'aigo l'estebiliza o perdi un poc pes ses valvules entre pistonada i pistonada quedi un maculinet descarrega un poc se columna el frena fa por vorel imaginet un pes duns 30 kilos a 3 metros de distancia de s'eje a una volta per segon, llevors va baixatnt quant es vent baixant, una volta cada dos segons cada tres , no es una maquina lenta degut en es pes que du .
rafel

UNREAD_POSTAutor: Confit » dj. 2 maig, 2013 12:02

Suposem idò que va a 1 volta/segon.

La velocitat màxima del pistó serà: 0,4*pi.

La pressió estàtica és:

Pe=d*g*h=1000*9,8*68=666400 Pa = 6,53 atm

La dinàmica és:

Pd=1/2*v^2*g=0,5*(0,54)^2*9,8=789 Pa = 0,008 atm

Y la total:

Pt=6,53+0,008=6,538 atm

La sobre pressió pel moviment al pistó és de menys d'una centèsima d'atmosfera.

Anem a veure que passa amb la reducció:

El cabal es constant, per tant:

Secció1*vel1=Secció2*vel2

Secció=pi*r^2

Secció pistó=pi*0,035^2=0,0038 m2
Secció tub=pi*0,0185^2=0,0011 m2

La velocitat al tub sortirà de:

0,0038*0,4*pi=0,0011*vtubo

vtubo=4,34m/s

I la pressió dinàmica serà:

P=0,5*4,34^2*1000= 9413 Pa = 0,1 atm

Amb la reducció la sobrepressió per la velocitat augmenta més de 10 vegades, però tot i així és de 0,1 atm. Que tampoc fa coneixedor, és com un metre més de profunditat.

La lectura que fa el manòmetre és molt més exagerada perquè l'aparell deu tenir una reducció molt gran a l'entrada de l'aparell (deu tenir un forat d'un parell de milimetres), per això et dic que fa una lectura errònia.
Confit

UNREAD_POSTAutor: rafel » dj. 2 maig, 2013 13:00

Si bueno te dire un maxim de una pistonada per segon la fa pero tambe reueix en vent de llebix un dia d'estiu sol aguentar menos voltes inclus tot lo dia , o deves les 10 . 11 fines sol post que sol calmar es vent , quant ve vent de mastral o ponent o cualca pic de nort ivern aqui el pots dur a pistonada per segon i bastant mes .
Te dirè una cosa no he vingut a fertè cap examen ni a valorar lo teu , pero crec que ho tens bastant clar .
Com ho veus si me dones un total no se aplicar se formula , diguem coses prest un saludet .
rafel

AnteriorSegüent

Torna a: Consultes Tècniques

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant