[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
• Mostra el tema - Energia lliure

Energia lliure

Energia lliure

UNREAD_POSTAutor: sa madona » dt. 9 abr., 2013 19:49

Algú em sabria dir realment què significa això? És una utopia? Ës una realitat oculta i manipulada pels poderosos?Si fos un tema real és una de les sol.lucions a la crisi.
sa madona

Entrades: 59
Membre des de: dl. 2 juny, 2008 12:33
Ubicació: A ca nostra

Re: Energia lliure

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dt. 9 abr., 2013 23:29

Crec que hi ha molta "teoria conspirativa" darrera tot això. Per no parlar de que el mite del suposat invent de màquina de moviment perpetu i similars prové de fa molt de temps, i s'en té constància des de l'edat mitjana.
Seppuku

Entrades: 3680
Membre des de: dt. 25 feb., 2003 17:00

UNREAD_POSTAutor: Confit » dc. 10 abr., 2013 12:32

Sense entrar en de discussió de si es tècnicament viable (que per mi està molt clar que no ho és). És un tema que seria tan rentable que segur que hi hauria molta gent investigant en el tema, i que si no ho fa públic el primer, ho faria el segon o el tercer. I per altre banda, qui ho tengues al seu abast, no tendria cap rival poderós que li pogués fer front, seria ell el més poderós (o almenys potencialment), i tendria els inversors a punta pala.

L'apropament a la utopia segurament vindrà a mig plaç de la fusió nuclear. És un proces conegut, amb font d'energia barata i gairebé inesgotable. No te res a veure amb moviments perpetus ni secrets estranys, de fet és com funciona el Sol. De moment, necessita desenvolupar perquè sigui estable.
Confit

Entrades: 954
Membre des de: dt. 26 ago., 2003 22:02
Ubicació: De vacances

UNREAD_POSTAutor: rafel » dc. 17 abr., 2013 22:51

Sobre temes de energia , hi dire se meva tonteria , se madona menciones energia lliure no dius lliure d'aque , en confit parla de energia de fusio nuclear i en sepulco diu de maquines e moviment continuat , jo crec que s'unica lliure de qualca cosa es treure hidrògen al aigua de moment, això per fer energia a gran escala per alimentar cotxosi tal , crec que nomes se coneixen se electrolisis , i es mes costosa que lo que ne podem treure com tots sebem , se energia nuclear tant de fisio com de fusio es barato ,s'anargia nuclear quant junten barresi pren es caliu es mal de atura ja veus Japo, pero si jo ne tenc de tenir una aprop m'estim mes fer llum emb un quinquer , mes de la mitat de ,malalties oncoligiques son causades per reaccions nuclears i ones eletromacnetiques , si això de centrlas nuclears prolifera se pot dir que viurem dins una cloaca com ses rates . s'anergia des moviment contunuat es una cosa de ficiò no se fara mai cap movimet sença energia . si baixes uan costa l'has de tornar pujar si vols tenir se mateixa cantidad de energia . me comprens lo que te vui dir ? venga un saludet .
rafel

Entrades: 931
Membre des de: dg. 27 gen., 2008 19:42

UNREAD_POSTAutor: Confit » dj. 18 abr., 2013 11:02

La fusió no te res a veure amb la fissió (que és el que hi ha ara). Ambdues coses tenen el llinatge nuclear, però la fusió no te res a veure amb la radioactivitat.

La pila de combustible, que consumeix hidrogen i genera corrent elèctric, te un futur prometedor si es millora el rendiment. Però no és una font d'energia per si mateixa, és un mitjà per emmagatzemar energia i convertir-la en corrent elèctric.
Confit

UNREAD_POSTAutor: rafel » dj. 18 abr., 2013 17:05

Be pero se neergia de fusio , segons tu no s'emplea urani ido que emplen ? diguem coses prest un saludet.
rafel

UNREAD_POSTAutor: rafel » dj. 18 abr., 2013 21:55

Bé tu confit de tot això hi ha molt previst , molts d'estudis pero res que sigui ja definitiu es clar que no sempleria anergia atomica tant desmesurada com ara ara dins un recator nuclear totsol si fot un pet mira quanta gent mor a consecuencies , bé jo si se posa energia de fusio atomica no le viu devora .
no se si et vaig comentar no me record perque estic sempra liat en moltes coses i ja no se evòn tenia es tai casi sempra , ellò de s'ozon funciona en es 100 per cent i s'alta tenxio te una conductividad molt millor en llum que sença de fet algun dia s'ha me ha fus se bombilla i es trasformador el trop cremat , are li vaig posar proteccio , pero esta vist i comprovat que si fa uan tormenta de dia estas mes esposat a que te pegui un llamp que si te la pega de nit , venga un saludet , diguem coses prest .
rafel

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dg. 21 abr., 2013 17:48

Confit ha escrit:La fusió no te res a veure amb la fissió (que és el que hi ha ara). Ambdues coses tenen el llinatge nuclear, però la fusió no te res a veure amb la radioactivitat.

La pila de combustible, que consumeix hidrogen i genera corrent elèctric, te un futur prometedor si es millora el rendiment. Però no és una font d'energia per si mateixa, és un mitjà per emmagatzemar energia i convertir-la en corrent elèctric.

Ho sabràs millor que ningú, però també he sentit el mateix de la fusió nuclear. De l'energia solar s'està millorant bastant l'aprofitament. Ja veurem....
Seppuku

Entrades: 3680
Membre des de: dt. 25 feb., 2003 17:00

UNREAD_POSTAutor: rafel » dl. 22 abr., 2013 11:57

Molta gent ha estudiat una carrera , i nomes sap el que diu es llibre no ho dic per confit ni per nigu cadescu que ne gafi se part que trobi que li correspòn , la semana passada me telafonaba un que es enginier a desde Brcelona es un enginyer electric , es de felanitx , me diu escolta tenc de fer un projecta , me pots diferencia un motor asincrono i un de sincrono en rendimineto de carga, se segona pregunta si donam uan carga a un generedor asincrono sença regulador demunt s'axitratiz , li conectam una carga d'un motor sincronic quina perdula tendrem i avòn le tendrem ?, i quina perdula tenim en se recativa donant regulacio a s'axitratiu i sença i que evon temim es desgaste mes gros des dos bobinats , si qualcu en so llibre men pot treure sentencia .
una cosa es se part teorica de qualsevon tema i s'altre es se part practica ,
si vols sabre el que sigui gafes google i escrius el que vols tens una explicacio lo mes aproximada el que es una cosa teorica de el que sigui . i emb això d'el que parlabem de energia del que sigui fins que fassi anys que funcioni no sabran ells exacta com va , mira jo toc molta maquinaria i de vez encuando me telefona cases d'un lloc i s'altre que si veig errors a ses seves maquines que les expliqui evòn i ells modifiquen ela seva conveniencia els seus productes .
si fan energia de fusio segons un escrtit i un redacte d'un docuemtal es completament neta , i se de fissio es totalment pereillosa . val tot això benfet , tambè emplean energia nuclear . nira be no hi nira diven que si , jo si tenc de firma per posar-ne una devora canostra no li vui perque se que se energia nuclear es dolenta i mata .un saludet i a fer força .
rafel

UNREAD_POSTAutor: Confit » dt. 23 abr., 2013 11:38

Aquestes coses no son fàcils d'explicar, sobretot per mi, que no en som cap erudit, i només n'he sentit campanes.

Però bé, explicat en plan casolà, el sistema d'energia nuclear que s'empra ara consisteix en desintegrar urani i obtenim a més d'energia (que és el que interessa), diversos resultants també radioactius.

En l'altre sistema el que es pretén és unir dues molècules d'hidrogen i obtenir energia i heli. Una de les molècules d'hidrogen ha de ser radioactiu, però amb un nivell baixíssim i que a més s'estabilitza en molts pocs anys. El residu és heli, que es completament innocu.

Tothom te dret a tenir por. Però en realitat, a part del cognom "nuclear", no te res a veure una cosa amb l'altre. No vull dir amb això que el proces no tengui perill, però el perill que pugui tenir una suposada futura central de fusió, encara està per veure, però no tendrà res a veure amb la radioactivitat.
Confit

UNREAD_POSTAutor: rafel » dt. 23 abr., 2013 17:41

Evident-met que no sera lo que hi ha ara si se lluita per una cosa que no tengui es parill que te are per qualca cosa es , no crec que se fasse una investigacio per tornar caura allá mateix això es clar , ara bè parill segu que ne te , poca cosa que no tengui afectes secundaris , de tot això basta veure un simple movil que se majoria de gent ne du un es perill que te . ones de radio frecuencia , tot això mata es mes dolent que es fumar , pero be jo crec que si volem subsistir a un mon com aquest , consumisme , mes gent mes consumisme , ja no podem nar en so quinquer ni aquella epoca que els nostros predins empleaven se mateixa aigo per rentar-se tot es mes are necesitam un grifo una duxa .
Ara confit te volia fer una pregunta , tal vegada no sigui des teu ram , ja que estam en tecnologia.
A una altura de 68 metros tenim una columna d'aigo se culumna d'aigo te uan diametro de 70 mm , feim una reduccio a un metro de se part de baix fins dedalt de 37 mm o sigui que se columna de 37 te 67 metros i se de 70, 1 metro podem sabre quin pes tenim a se part de dalt avançant un centimetro per segon . això es agafant s'aigo de se part de baix no xupant . enga un saludet .
rafel

UNREAD_POSTAutor: Confit » dc. 24 abr., 2013 11:48

rafel ha escrit:Evident-met que no sera lo que hi ha ara si se lluita per una cosa que no tengui es parill que te are per qualca cosa es , no crec que se fasse una investigacio per tornar caura allá mateix això es clar , ara bè parill segu que ne te , poca cosa que no tengui afectes secundaris , de tot això basta veure un simple movil que se majoria de gent ne du un es perill que te . ones de radio frecuencia , tot això mata es mes dolent que es fumar , pero be jo crec que si volem subsistir a un mon com aquest , consumisme , mes gent mes consumisme , ja no podem nar en so quinquer ni aquella epoca que els nostros predins empleaven se mateixa aigo per rentar-se tot es mes are necesitam un grifo una duxa .
Ara confit te volia fer una pregunta , tal vegada no sigui des teu ram , ja que estam en tecnologia.
A una altura de 68 metros tenim una columna d'aigo se culumna d'aigo te uan diametro de 70 mm , feim una reduccio a un metro de se part de baix fins dedalt de 37 mm o sigui que se columna de 37 te 67 metros i se de 70, 1 metro podem sabre quin pes tenim a se part de dalt avançant un centimetro per segon . això es agafant s'aigo de se part de baix no xupant . enga un saludet .

:shock:

El pes d'una columna de fluid, depèn del volum, tant de litres hi ha, tant pesa. La pressió, depèn de l'alçada, independent del diàmetre de la columna. Però això d'avançant 1cm/s, no se que vol dir. Que te a veure si la columna es mou amb el pes o la pressió?.
Confit

UNREAD_POSTAutor: rafel » dc. 24 abr., 2013 16:01

Be si mira , nem a veure a mes velodidat mes presio , no se si m'has compres perque vegades no m'explic be jo entenc lo que vui pero no me se tresmetre , nem a veure una bomba de pistò http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... C3%B3n.PNG . se bomba fa 70 mm de diametro ,tot això esta enfonyat dins se terra a 68 metros, llevors tenim una reducccio de caudal a 37 mm de diametro val ? be per estira aques pistò tenim una varilleta de 12 mm de diametro de 68 metros de llarga que pesa 80 kilos .
A si et deia lo de centimetro per segon si be com es clar a major velocidad tenim mes presiò si infles una vicicleta emb una bomba i pegues una pitjada mes forta vous si se bomba te rellotja que fa una pujada mes forta , si recorrem un centimetro emb un segon no es lo mateix que si el recorrem emb un minut o decimes de segon,
que pesa es recorreegut d'un centimetro ?, si te a veure lo que estrenyem se columna , si estrenyem se columna hem de baixa velocidad a se mateixa velocidad si bufes per un forat ample i l'estrenys necesites mes força per tenir es mateix aire en so mateix tens .
Jo estic de cort que se columna pesa lo mateix si te es tubo mes estret o me ample , pero no es lo mateix lo que pesa se columna que se força en kilos que has de fer per pujar-le es completament diferent , me comprens ? mem si hi caus , es complicat pero deduitble , venga un saludet .
rafel

UNREAD_POSTAutor: Confit » dj. 25 abr., 2013 11:25

Ara t'entenc una mica més.

Confons una mica els conceptes. Si augmentes la velocitat, augmentes el cabal, no la pressió. La pressió depèn de la força i de la superfície. El manòmetre de la bomba fa una lectura instantània fictícia perquè deu tenir una reducció desprès de manòmetre.

O sigui, en una bomba de pistó (o en qualsevol lloc), cabal (m3/s)=v(m/s) x s (m2). A més velocitat o pistó més gran, més cabal. La pressió (kg/cm2)=força(kg)/s(cm2). La unitat de força no és el kg, però és a efectes pràctics perquè ho entenguis. Una altre dada que et pot servir: 10 metres de columna d'aigua equivalen a 1kg/cm2 de pressió.

La incògnita, és la força que fa el moli. Que depèn de moltes coses i a més és variable. Però es podria saber mesurant el cabal o la pressió quant està funcionant.

Si dius el problema (poca pressió o que el moli fa massa via o el que sigui) et puc dir la meva opinió.
Confit

UNREAD_POSTAutor: rafel » dj. 25 abr., 2013 13:18

No mem si tenim una bomba de 70 i duim fins adalt se mateixa columna no tenim es mateix ument de presio que tenim si estrenyem a 35 mm .
si que tenim un aument de presio si feim mes via que si nam mes tira tira , vaig treure totes ses formules i llevors vaig gafar una romana , i me vaig posar a pessar a una velocidad i a saltre , un rellotja de presio enxufat a baix , deduccio a centimetro per segon me pesaba se columna 400 kilos a mes velocidad que vendria a ser una volta per segon emb una palanca de 20 centimetros de llarga pesa una tonalada , o sigui mil kilos , se presio pasaba de 7 a puns d 20 kilos , me comprens ?
rafel

Següent

Torna a: Consultes Tècniques

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant