[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
• Mostra el tema - Sobre és meu anti-poble

Sobre és meu anti-poble

Re: Sobre és meu anti-poble

UNREAD_POSTAutor: Confit » dl. 26 jul., 2010 10:24

A.Jacob ha escrit:Tot plegat, segons jo, fruït d'una mentalitat absurda i degenerada...

Per mi t'has insultat tot solet...

Encara que amb aquestes idees sobre el dret a robar del emigrants, encara m'has fet badar els ulls. Com han de ser de rics els que poden robar? I jo, també tenc dret a robar com ells? I si un moro roba un banc i és fa ric, li poden robar a ell?

No se, no ho veig clar. Si no veig una demostració no ho acab d'entendre. Et propòs que et posis a robar, mem com et va. O si ets ric, deixa obert i quant t'hagin plomat, mos contes si ets més feliç.

Respecte al turisme, no és una industria neta, però no en conec cap de neta, i d'alguna cosa s'ha de viure, i de moment per aquí no en veig cap de millor. Qui digui que viu a Mallorca i no viu del turisme, crec que s'equivoca, perquè, com a mínim, indirectament suposa un percentatge tan gran de l'economia que ningú es queda fora.
Confit

Entrades: 954
Membre des de: dt. 26 ago., 2003 22:02
Ubicació: De vacances

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dl. 26 jul., 2010 13:18

Està clar que, qui més qui menos, indirectament viu del turisme.

Ara bé, per jo és un mal negoci. Extremadament brut, destructor de territori i sense posibilitat de reutilitzar-se en el cas de convertir-se en improductiu. Ja n'és el cas des de que apostarem per el 'tot inclòs' com a opció de salvació davant la pèrdua de clients per la competència d'altres destins. A més sembla deficitiari en quant a cotitzacions socials, la gent fa feina mig any... i l'altre mig any cobra atur o ajuda. Ara el govern subvenciona millores dels hotels, més doblers dins un negoci que ja ha fet ull.

Sobre el robar, ja sabeu allò de 'qui roba a un lladre... ' i en aquest país n'hi ha hagut molts de lladragots. Com a la natura, els que asalten els xalets i els que els que els tenen no són més que un mutualisme biologic. Uns fan doblers a costa d'explotar uns treballadors o de robar directament de la caixa pública, amb els guanys se compren un xalet o un cotxe luxós, que és asaltat per aquella mateixa espècie explotada.

Jo crec que existeix una mesura molt clara en quant a què-qui robar, i aquest és la ostentuositat. Es molt poc probable que entrin dins ca meva o dins el cotxo, fins i tot m'atreviria a deixar els vidres baixats. I si per mala sort succeís, mentre no s'en duguin cap familiar, perdria ben poca cosa.
Seppuku

Entrades: 3680
Membre des de: dt. 25 feb., 2003 17:00

UNREAD_POSTAutor: Confit » dt. 27 jul., 2010 10:06

Seppuku ha escrit:Jo crec que existeix una mesura molt clara en quant a què-qui robar, i aquest és la ostentuositat. Es molt poc probable que entrin dins ca meva o dins el cotxo, fins i tot m'atreviria a deixar els vidres baixats. I si per mala sort succeís, mentre no s'en duguin cap familiar, perdria ben poca cosa.

També és poc provable que robin el cotxe de'n Toni Moliner, i és dels més rics de la vila...

I hi ha un altre gran problema, no només poden robar els pobres, posats a robar, podem robar tots.

De totes formes parlau dels pobres com si fos una tara incurable del neixer, i dels rics com si ho haguessin fet tot a puntades de peu, oblidant sempre els del mig, que som majoria. Crec que n'hi ha molts de pobres que no han mogut ni un dit per no ser-ho i molts de risc que no ho han estat sempre.

Pareix que l'única forma de passar el pobre a ric és robant. Algú sap res d'iniciativa, feina, esforç, risc?
Confit

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dt. 27 jul., 2010 11:33

Confit ha escrit:I hi ha un altre gran problema, no només poden robar els pobres, posats a robar, podem robar tots.

Talment com a les finances, has de saber valorar els riscos i beneficis.

Confit ha escrit:Pareix que l'única forma de passar el pobre a ric és robant. Algú sap res d'iniciativa, feina, esforç, risc?

Iniciativa i esforç? Dins la mentalitat espanyola, especialment mallorquina? per favor... no me facis riure. :lol:
Darrerament aquí ha triunfat la construcció, la corrupció política i el clan de "La Paca". Els hotelers -i els seus guanys- fa anys que han partit a explotar altres mercats.
Seppuku

UNREAD_POSTAutor: Confit » dc. 28 jul., 2010 10:43

Seppuku ha escrit:
Confit ha escrit:Pareix que l'única forma de passar el pobre a ric és robant. Algú sap res d'iniciativa, feina, esforç, risc?

Iniciativa i esforç? Dins la mentalitat espanyola, especialment mallorquina? per favor... no me facis riure. :lol:
Darrerament aquí ha triunfat la construcció, la corrupció política i el clan de "La Paca". Els hotelers -i els seus guanys- fa anys que han partit a explotar altres mercats.

A més de llegir els diaris també està bé conèixer la realitat de primera mà. No només hi ha bubotes de diari pel mon. I la realitat és que fins i tot en temps de crisi, hi ha gent que munta negocis, i entre ells, n'hi ha que fins i tot els hi va bé. Alguns fan feina a dos llocs, alguns hi han posat els estalvis, (i alguns que no paguen ni el lloguer, tot sigui dit), però en definitiva alternatives reals i legals i no tanta queixa i xarrera. Ni tant de mirar amb enveja als rics i voler canviar les coses a crits i bastonades.
Confit

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dc. 28 jul., 2010 13:23

Confit ha escrit:Ni tant de mirar amb enveja als rics i voler canviar les coses a crits i bastonades.

Enzo, un ric comerciant de Port Ayacucho, visita a les comunitats indígenes de l'alt Orinoco i s'horroritza quan veu a Orawë, indígena yanomami tombat tranquil·lament en el seu chinchorro (una espècie d'hamaca) mastegant tabac.

-Per què no surts a pescar? - li pregunta Enzo.
-Perquè ja he pescat bastant avui - li contesta Orawë.
-I per què no pesques més del que necessites? - insisteix el comerciant.
-I què hi faria amb el peix que sobra? - pregunta al seu torn l'indi.
-Guanyaries més diners. D'aquesta manera podries comprar un motor foraborda per la teva canoa. Llavors podries arribar més lluny dins el riu i pescar més peixos. I així guanyaries prou per a comprar una xarxa de nylon, amb el que obtindries més peix i més diners. Aviat guanyaries per a tenir dues canoes, dos motors més rapids i fins i tot gent fent feina per tu! Llavors series ric com jo.
-I què faria llavors? - va preguntar de nou l'indígena.
-Podries asseure't i gaudir de la vida -va respondre el comerciant.
-I què creus que estic fent en aquest moment! - va respondre satisfet l'indi Orawë.

Ja fa anys molts d'anys que vaig llegir aquest conte. 15, més o manco, quan anava a l'Institut. Reflecteix a la perfecció la meva forma de pensar i viure. Tal vegada siguis tu l'envejós i el que se demana a sí mateix esforç i fer feina a dos llocs per comprar un iot, un Audi o una piscina al xalet. Jo no.
Seppuku

UNREAD_POSTAutor: Confit » dj. 29 jul., 2010 10:04

Seppuku ha escrit:Ja fa anys molts d'anys que vaig llegir aquest conte. 15, més o manco, quan anava a l'Institut. Reflecteix a la perfecció la meva forma de pensar i viure. Tal vegada siguis tu l'envejós i el que se demana a sí mateix esforç i fer feina a dos llocs per comprar un iot, un Audi o una piscina al xalet. Jo no.

No necessit contes. No fa massa a la Rep. Dominicana m'ho han contat directament els interessats. Però aquesta actitud no te res que veure amb el que veig per aquí.

Qui critica constantment els rics, el que tenen, com ho gasten, quant guanyen, etc.., Com fas tu, no és que no l'importin els diners precisament. De fet estas mirant constantment els dels altres.

Jo em consider de classe mitja. No tenc ni iot, ni piscina, però tenc per arribar a fi de mes. Per l'únic que m'agradaria tenir més temps i diners és per viatjar més.

Com a classe mitja que som, em toca pagar impostos, i em preocupa molt com es gasten. I el que veig és que d'altres protesten i ploren sense contribuir. Per no parlar de qui en viu del cuento.
Confit

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dj. 29 jul., 2010 12:10

Confit ha escrit:No necessit contes. No fa massa a la Rep. Dominicana m'ho han contat directament els interessats. Però aquesta actitud no te res que veure amb el que veig per aquí.

De tots es sabut que els antisistemes en realitat tenim una doblerada i vivim dins el luxe, el sibaritisme i el món de les finances. Cada vespre sopam a Sa Sinia juntament amb banquers, empresaris, hotelers... i sortim a les fotos dels VIPS del Brisas.

Confit ha escrit:Qui critica constantment els rics, el que tenen, com ho gasten, quant guanyen, etc.., Com fas tu, no és que no l'importin els diners precisament. De fet estas mirant constantment els dels altres.

Té torn a repetir que no vull cap diner dels que necessit el que em permeti viure dignament. Bona tàctica maretjar sa perdiu per fer-me perdre el temps.

Confit ha escrit:Jo em consider de classe mitja. No tenc ni iot, ni piscina, però tenc per arribar a fi de mes. Per l'únic que m'agradaria tenir més temps i diners és per viatjar més.

Com a classe mitja que som, em toca pagar impostos, i em preocupa molt com es gasten. I el que veig és que d'altres protesten i ploren sense contribuir. Per no parlar de qui en viu del cuento.

Jo som de classe baixa. No tenc iot, ni piscina i sovint em costa arribar a final de mes. Vaig de lloguer. No em puc permetre viatjar. L'estat m'obliga a pagar imposts. Lo que no estic ahorrant per anar de viatge o tenir cotxo nou o televisor de plasma de 40' ho gast pagant més per l'alimentació, els productes locals, que compram a través d'un grup de consum o de comerç just, a canvi de qualitat i tenir la certessa de la dignitat de l'agricultor. Faig 40 hores setmanals de feina (ara amb la crisi 35 i baixada de salari). Si puc evitar-ho no en faré més de 40.

Com cada setmana, avui horabaixa anam al local de la Federació de Veins a esperar en Biel que ens dugui la senalla de verdures per el grup de consum. Te convid a venir i a coneixer alternatives que feim. No només xerram, també contribuim, a la nostra manera evidentment i amb les nostres posibilitats, a fer un món just. Desprès et convido a sopar a ca meva, ja veuràs quin luxe t'espera. Si ho prefereixes, quedam un cap de setmana amb els antisistemes felanitxers i feim un sopar. Trobaràs gent simpática i sincera.
Seppuku

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dj. 29 jul., 2010 13:25

M'emociona aquesta història d'amor entre en Seppuku i en Confit. El jove antisistema amb el liberal emprenedor, arribaran a sopar junts de verdures ecològiques? Per cert, Seppuku, la mentalitat espanyola pel que fa a iniciativa i risc, té poc a veure amb la catalana, mallorquina inclosa. Els espanyols s'han avesat fa segles a fer de funcionaris i monopolitzar els aparells de l'Estat, en canvi nosaltres hem hagut d'emprendre múltiples tasques col·lectives sense cap ajut estatal, més aviat al contrari, per això tenim una mentalitat que no té cap por del risc ni de la iniciativa.
Xesc Corraler

Entrades: 2790
Membre des de: dc. 29 març, 2006 20:40
Ubicació: Llevant de Mallorca

UNREAD_POSTAutor: Confit » dv. 30 jul., 2010 10:31

Seppuku ha escrit:Jo som de classe baixa. No tenc iot, ni piscina i sovint em costa arribar a final de mes. Vaig de lloguer. No em puc permetre viatjar. L'estat m'obliga a pagar imposts. Lo que no estic ahorrant per anar de viatge o tenir cotxo nou o televisor de plasma de 40' ho gast pagant més per l'alimentació, els productes locals, que compram a través d'un grup de consum o de comerç just, a canvi de qualitat i tenir la certessa de la dignitat de l'agricultor. Faig 40 hores setmanals de feina (ara amb la crisi 35 i baixada de salari). Si puc evitar-ho no en faré més de 40.

Idó mira, cadascú està satisfet amb la forma de vida que ha triat. Només és que a tu et molesten els alguns rics i a mi alguns pobres.

Com cada setmana, avui horabaixa anam al local de la Federació de Veins a esperar en Biel que ens dugui la senalla de verdures per el grup de consum. Te convid a venir i a coneixer alternatives que feim. No només xerram, també contribuim, a la nostra manera evidentment i amb les nostres posibilitats, a fer un món just. Desprès et convido a sopar a ca meva, ja veuràs quin luxe t'espera. Si ho prefereixes, quedam un cap de setmana amb els antisistemes felanitxers i feim un sopar. Trobaràs gent simpática i sincera.

Tenc la sort de tenir mon pare que, jubilat, s'ha convertit en un hortolà molt hàbil (gens ecològic, per cert, no té bitxos en 100 metres a la rodona). No ens reunim per fer el mon més just, però repartim fruita i verdura a parents, amics, veïnats, etc. Per tant, lo de les reunions, no va massa amb mi.

Moltes gracies per el sopar. N'hauríem de parlar. Segurament ens sorprendríem tots dos.
Confit

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dg. 1 ago., 2010 14:40

Confit ha escrit:Tenc la sort de tenir mon pare que, jubilat, s'ha convertit en un hortolà molt hàbil (gens ecològic, per cert, no té bitxos en 100 metres a la rodona). No ens reunim per fer el mon més just, però repartim fruita i verdura a parents, amics, veïnats, etc. Per tant, lo de les reunions, no va massa amb mi.

Me sembla molt bé, just volia que comprovesis que, a part de criticar, també feim algunes coses desinteressadament.

Lo d'esquitxar... pots replegar l'ham i el suret. Aquest cop no picaré :twisted:
Seppuku

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dt. 3 ago., 2010 11:06

Bé, si heu de fer aquest sopar d'apropament entre el sistema i els seus enemics, jo també hi voldria venir a fer d'home bo. Els meus mèrits són desconfiar del capitalisme i també de les seves alternatives. Si el capitalista Confit no et convida, Seppuku, ja ho faré jo perquè no vull desequilibrar el teu pressupost del terrible mes d'agost. Me captau?
Xesc Corraler

Entrades: 2790
Membre des de: dc. 29 març, 2006 20:40
Ubicació: Llevant de Mallorca

UNREAD_POSTAutor: Confit » dc. 4 ago., 2010 9:20

A mi em pareix molt bona idea fer un sopar. Però tampoc em pareix just que hagi de pagar la festa precisament el que braveja de pobre. Em pareix millor quedar en territori neutral i fer Sant Mateu
Confit

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dc. 4 ago., 2010 18:28

Fa anys que ho tenim pendent... meam si aquesta vegada acabam quedant.

A mi em va millor caps de setmana. Divendres, dissabtes i tant m'és dinar com sopar. Preferentment a Felanitx.
Aquest dissabte va bé? Triau el lloc voltros.

I sí, podem fer Sant Mateu. Puc sobreviure amb 30€ menys :twisted:
Seppuku

UNREAD_POSTAutor: Confit » dj. 5 ago., 2010 9:16

Si és dissabte, dinar em va bé.

Tant m'hes Felanitx com el Port. Però a Felanitx crec que no hi ha massa per triar.
Confit

AnteriorSegüent

Torna a: Economia

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant