[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
• Mostra el tema - COM SORTI DE AQUESTA CRISIS ?

COM SORTI DE AQUESTA CRISIS ?

COM SORTI DE AQUESTA CRISIS ?

UNREAD_POSTAutor: MONSERRAT » dg. 4 jul., 2010 19:36

JO CREC QUE ES NESESITA PERLA UNA MICA EN SERIO SOBRE AL TEMA EURO “€” EN BON MALLORQUI , FEREM BEN A PROP A NARMOS PEL CUL , AJUNTAMENTS QUE NO SABEN COM PAGAR ALS SEUS FUNSIONARIS , I OLTRAS COM JA E SENTID ADIR QUE APLICARAN UN POC DE “ERE”. GENT DEL CARRER QUE NO ARRIBAN A FINAL DE MES , I NO PERLEM SI PORAN PAGAR LA SEVA HIPOTECA, NO SE A QUE ARRIBAREM.
JO DEMAN SI COLQUE PERSONA INTELIGENT I PRACTICA VOL DIR COM RESOLDRIA AQUEST TEMA.
GRACIAS
MONSERRAT

Entrades: 26
Membre des de: dg. 4 jul., 2010 19:28

UNREAD_POSTAutor: rafel » dg. 4 jul., 2010 20:04

No hem de voler donnar solucions a temes que no ne tenen , hem flipad o han flipad uns anys gent que se dedicave qa fer paret i marcaders , han deixat venir turista , que compras es teritori mallorqui procedent de marroc i alemania , jo t'en contare una de petita , conec un sutjecta , que esta obsesionad en sos euros , com se mejoria de perseonadjes d'avui , i per triunfar emb una cosa en se vida , lo millor de tot es gafa-ri una obssio , se var sentir mal per s'esquena , var comenzar a nar de metjes , el varen donar de baixa laborral , cobre 600 euros ,d'inutil, al vaig trobar que feia un viadje de bales de paia les carragave ell en es remolq , i ma vaig atura , dic tu fas un fraude , diu no jo estic donad de baixa per fer se feina de electrecista aixo ho puc fer , i b'en legal ,
lo que te cont es un doi d'una perssona , un peges , tu imeginet com ha de estar es patio fent una passada per tot arreu , aixo nomes te una solucio , tu mira si compres una casa molt veia , le tomes i le fas nove , ido aixo no te altre solucio , i no som pertidari de ses dictarures , pero se domocracia , tampoc no funciona , fer lo meteix que fan es xinos 8 hores de feina 6 dies se semana , qui no vol fer feina passa rusca , no de cap manera , fer un prestamo , se majoria de gent per tenir un cotxe d'alta gama una casa en es port , dues a foravila , i un barco , i si pod aser emb una paga senza fer ni brot ,o funciuonari , o preperant oposicions per nar a se conselleria ,se majoria vol ser un Juan mark i si pod ser que pagui se fortuna un de mes beneit , aquell onrrad que paga impostos, , un saludet ,
rafel

Entrades: 931
Membre des de: dg. 27 gen., 2008 19:42

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dl. 5 jul., 2010 11:43

Pens que en aquest cas l'economia és tan implacable com les lleis físiques. Tot lo que puja, necessàriament ha de baixar i tornar a tocar terra. No em refereix a un sol factor en concret, sinó a diferents elements com les bombolles especulatives, sobrevaloracions, els dèficits dels ajuntaments, pèrdua de poder adquisitiu de la "classe mitjana". Factors que fa anys (alguns dècades) que arrossegam sense solució fins que s'ha arribat a la situació de saturació actual. Per tant, ja que no hi va haver cap casta de prevenció per part de les autoritats, les solucions passen necessàriament per un règim d'austeritat brutal. Els mitjans de comunicació i el govern van amagar l'evidència durant massa temps amb l'ajuda dels economistes covards. Ara que sembla que tots en són experts i coneixen les solucions, quina credibilitat poden tenir? No existeix una panacea. L'aigua que ha estat continguda per la presa, en el moment que aquesta falla, arrasarà amb força amb tot allò que es trobi en el seu curs natural.

Per altra banda, certament molta gent s'ha hipotecat per damunt de les seves possibilitats: un pis sobrevalorat, televisors d'infinites polsades i un Audi com si el món s'acabàs l'endemà. Molts ni sabien que era l'euribor, i molts no pensaven mai que qualque dia deixarien de ingresar tots aquells diners negres. Aquests no em fan llàstima, però tampoc són la major part dels casos i en alguns casos es comprensible, màxime si tenim en compte que era impossible trobar una vivenda a preu raonable i dintre de les possibilitats mileriustes -ni tan sols en VPO!-.

Per una banda som partidari del decreixement econòmic, i veig aquesta crisi com el principi físic que mencionava al principi. Per exemple, es realment necesari que cada espanyol dugui una bandera d'espanya al cotxe i al balcó de casa? Maldament costi un euro als xinos, no es una despesa de recursos naturals innecesària? Per una altra banda crec també que el poder adquisitiu es fonamental si es vol intentar sortir d'aquesta situació. Està demostrat que la bretxa entre rics i pobres es cada cop més gran i la riquesa desigual, i no xerr només del món occidental. Clar que la solució de la bretxa depèn de la reacció de la gent i el seu poder contestatari. Asseguts en el sofà mirant el Mundial poca cosa arreglarem.
Seppuku

Entrades: 3680
Membre des de: dt. 25 feb., 2003 17:00

UNREAD_POSTAutor: rafel » dl. 5 jul., 2010 12:18

tot aixo tendra una solucio quant hi hagui un tipo de govern que miri per se petita i mitjana empresa , se doni facilidads per moltar negocis , i crea feina , i donar menos facilidas e llocs publics , llevar-ne molds que no fa'n falta , baixa impods , mira mes pes poble , ino per europa , maldement que ara equest estiu vulguin arreglar lo des jubilads , o sigui mjira de fer-los es feix demunt , mentres hi ha un despilfarró de dobles per tot arreu ,
jo crec que una dictadura forta nio far tant de mal com tot aixo ,
es poder adquisitiu mentres hi hagui tot aixo que governa , nira baixand , i umentand se miseria , per tot ,
rafel

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dl. 5 jul., 2010 13:13

Rafel, això sembla el programa electoral de Convergència i Unió!
Xesc Corraler

Entrades: 2790
Membre des de: dc. 29 març, 2006 20:40
Ubicació: Llevant de Mallorca

UNREAD_POSTAutor: rafel » dt. 6 jul., 2010 8:23

no es que aixi dessar com esta plentejad es millor , per se majoria , i mes se mejoria de se perdelaria , pero ja veus , quant s'han aturad de fer mes cases , per llogar a moros que venen a fer feina per fer mes cases , per llogar a mes moros , senza mes intent que fer senza sebre que feim ni evon nam a para , ni crea cap tipo d'industria , tu ja voras com acabara tot eixo , ara ja hi ha funcionaris que no poren cobra , deves finlas d'any , ne tornerem perla , ja voras quant fassin es presuposd per l'any que ve ,
deves es govern balear , tenen se bossa buida actualment , has sentit parla mai de sanidad , ido aquests , no cobren far tens ja , diguem coses pret , mem com ho veus tu nomes critiques no dius se teva tio
rafel

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dt. 6 jul., 2010 11:49

No sé si va per mi, Rafel, però jo crec que les coses no es podien haver fet pitjor. Fa més de 30 anys, hi havia gent que parlava de la diversificació del model econòmic, de fugir del monocultiu turístic, però amb el temps tot això s'ha anat enterrant, fins ara mateix que han vist que la cosa pinta malament de veres.
Si hi hagués hagut seny o intel·ligència, s'hauria aprofitat la plusvàlua del turisme per generar indústria, modernitzar i diversificar l'agricultura i ramaderia, i ja en aquests darrers temps donar suport a la investigació i al desenvolupament, perquè qualque cervellet així mateix tenim per aquí. En comptes d'això tothom (polítics, empresaris, sindicats, etc.) ha tirat per esprémer la taronja turistica amb el tot inclòs, la desestacionalització, l'oferta complementaria i altres animalades i, fins i tot, exportar aquest model nefast a altres llocs del món: Mèxic, Antilles, Extrem Orient, etc.
Encara hi som a temps, i sembla que el penell s'ha girat. Ara molta gent parla de diversificar el model econòmic, però no sé si ho diuen només o fan comptes treballar-hi també.
Xesc Corraler

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dt. 6 jul., 2010 12:05

No entenc aquesta obsessió amb els immigrants. Que jo sápiga ells no són especuladors immobiliaris o bursátils. Es la darrera baula de totes. La seva precaria situació laboral fa guanyar molts beneficis a promotors i, de rebot, a polítics sense escrúpols, tot a canvi d'un miserable salari. Però al final es la que més part de culpa s'en duu.

A mi mes que pisos pateres me preocupa més les dotzenes de casos que hi ha oberts per malversació de millions i millions de doblers públics.
Seppuku

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dt. 6 jul., 2010 13:46

Seppuku ha escrit:No entenc aquesta obsessió amb els immigrants. Que jo sápiga ells no són especuladors immobiliaris o bursátils. Es la darrera baula de totes. La seva precaria situació laboral fa guanyar molts beneficis a promotors i, de rebot, a polítics sense escrúpols, tot a canvi d'un miserable salari. Però al final es la que més part de culpa s'en duu.

A mi mes que pisos pateres me preocupa més les dotzenes de casos que hi ha oberts per malversació de millions i millions de doblers públics.

I d'on treus aquesta obsessió pels immigrants? No deu ser perquè en Rafel ha parlat de pisos per llogar a moros?
Ja que hi som, "patera" és un mot català "pastera", o sigui barca sense quilla, que els espanyols ens han manllevat. Podem parlar ben tranquils de pisos pastera.
No veig tan clar com tu, això que els immigrants ho passin tan malament, crec que n'hi ha molts que van ben polents.
Xesc Corraler

UNREAD_POSTAutor: Moby » dt. 6 jul., 2010 17:55

Jo pens que haurien de desapareixer els bancs, per jo son els grans culpables, ens han enganat i continuen fent-ho fent veure que sense els ja mos haguessim ensorrat, aquesta "gent culpable de sa crisi per ses despesses en luxes innecesaris" son victimes, per no dir "pardillos". Els inmigrants, altres victimes col.laterals. Pero no passeu pena, no hi ha que fer res, els bancs i politics per continuar subsistin i robant arreglaran aixo, son els primers interessats, algu ha citat en Ford. De moment per estalviar la meva proposta es eliminar els carrecs a dit que estan en excedencia dels seus llocs de feina, no hi ha que anar massa enfora.
Moby

Entrades: 83
Membre des de: dc. 12 ago., 2009 11:42

UNREAD_POSTAutor: rafel » dt. 6 jul., 2010 19:46

No vos confongueu , no tenim , res que dir , estám egafds , som una patita part , d'un continent que se diu europa , ellá se decideix , i penssen en mallorca qualca PIC , i li donen subvencions perque lleví viñes vaques i un llak etc , ne porem parlá es lo unic , que hi ha gent inteligent que comanda , tota ho es , el menos te cervell , i capacidad per sebe ficar-se a un lloc per guanya euros , que coñ , tu parles de 30 anys , si vas una mica mes enrrera , me tocaras es generalisim , i aixo quedaria malement , desde que aquell s'en var nar tot se far be , o tocaria fer-si , es turisme de mallorca seguirá venguent , lo que ja hi ha tans de lloks evón eficar-ri aleman que ja s'ha de fer preu de patató ,
no te se cupa cap bank , no vaguis fuit , tu penssa per uns momens , si es banquer te fera fer res que tu no vulguis fer , o seras cap de fave , mem , lo que passa que se gent es ignorant , esta poc dexundida , se majoria far coses perque les veu fer , perque les sent a dir , si cadescu tengues clar , i vos ho vaix dir quant vareu nar a votar , pensa-vi be , i clar se gent se majoria per sistema , o vota pepe o pepa , se custio que , aquest dia se vota , ido ja ho veus , no l'has vist en aquell que li diven el ejecutivo , quant var entra var erreglar quatre mariconades , i quant li ha tocad haver de fer lleis , series se carrega tot es poble , a bruseles li diven , i ell que es un nigu , que se te una paga asegurada en 7 anys de per vida , i a viure que son dos dies , i encara aixi i tot , no es pabilarem eleods es ben horaaaaaaaaa ????
no t'he penssad a dirte quant has did lo de llevar es banks , han de llevar es d'aciento public , voras que no vendrán tantes pateres , fe¡n una passada deves ses palmeres , llevors hi ha un consulad , mallorqui que dona euros perque puguin viure bé , com no hi ha feina, tot es ta controlad , tu ves pagant impostos i es pera no hem a cabat , espera un any i mitx mes o dos , un saludet ,
rafel

UNREAD_POSTAutor: Moby » dt. 6 jul., 2010 20:21

mem... si una cosa esta clara es que aixo te s'origin amb sa crisis financiera, podem parlar d'altres temes i problemes, pero s'imigracio no hi te res a veure, ells no l'han creada, i ni tu ni jo tampoc. Sincerament, llegim com sa gent mort de fam o per bombes o nins cremats per anar a cercar un poc de benzina, me fa sentir be que part dels meus impostos se ni vagin cap a aquests pobres desgraciats. Me parles de governants, es que banca i govern no son lo mateix?
Moby

Entrades: 83
Membre des de: dc. 12 ago., 2009 11:42

UNREAD_POSTAutor: rafel » dt. 6 jul., 2010 22:46

no homo no tenen se culpa ells , pero i com es que a marroc tenen feina poren viure be , i ve gent aqui s'ajuntamat d'aqui cada dia anpadrona entre 10 i dodje inmigrans , no seria una solucio , que primer se acabasin lo seu i llevors nasin a fora casa , es normal inmigra a un altre pais per feina , pero emigra a un altre pais a passar rusca , ara no veus que tenen telefon , se telefonen i les diven heeeeeeeee a maroc feis feina 12 hores cada dia per 10 euros se semana , aqui hi ha banks a se plaza , i mos donen ajuda social gratis , entre altres coses , si que si , que lo primer de tot s'ha de llevar perdeleria , que dius que es teus impostos arriben , velos derrera voras evon van a para , tu sabs quant equell amaricar var voler atacar irak , var dir jo don , no se quants dee millons de dolars , per recontrui irak , les var donar , seus no pero eren des ciutedans d'amarica , be ido les var donar a una tio un no dire nom perque aixo no ho solc voler recorda masse tens , pero equell tiio emb una companya que var montar , a irak no hi var a rribar per nar a prenda cafe sols , i d'aqui , evon creus que van a para es impostos , es palacete d'en mates ses squyerides d'en roldan , ses d'en felipe gonzales , i nomes de parl des cap de llistes, i llvors te surten que baixaran ses pensions que te retiraran mes vei , o ja no te rertiran ,
mentres ells tenen paga vitalicia 6000 , quin fotur te un que acaba s'escola avui , prenda carrera , `per lelvors ficar-se a fer feina a se conselleria , o s'ajuntrament , se majoria , a 30 anys han de pagar 45 anys ,
pero i quina sociedad han montada , evon nam a para ,
quina solucio li veus tu ,
rafel

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dc. 7 jul., 2010 0:12

No crec que ningú pugui viure de les ajudes socials, ni que s'empadronin 10 inmigrants cada dia de mitja. N'hi ha molts que ja parteixen i no fan comptes tornar.

Les crisi capitalistes no son més que regulacions del seu propi funcionament. El lliberalisme volia el capital lliure, lluny de les injerencies dels estats, fins que ha fallat i els bancs han corregut a demanar ajudes que, per jo, ha estat una gran estafa. Com apunta en Moby això és un problema global, que afecta a les estructures que regeixen l'economia en tres factors: financer, energètic i alimentari. El primer, que afecta al sector immobiliari, especulador borsari i bancari ni m'afecta ni m'importa. El segon i el tercer, intrínsecament relacionats, m'espanten perque provocaran una lluita famèlica dels darrers recursos energètics a través de conflictes a nivell mundial, com ha succeit sempre. Un fet esgarrifosament evident es que els EUA utilitzen el blat de moro que cobriria les necessitats de prop de mig centenar de països per omplir els depósits dels cotxes amb biodiesel. Creis que som a Afganistan per una missió de pau? O a Irak per lluitar contra terroristes? Tots veim aquests dies les conseqüències de cercar petroli a profunditats oceàniques incontrolables, i la prohibició del premi Nobel de la Pau de que els mitjans de comunicació s'acostin per retratar el desastre ecològic, baix pena de presó. http://www.youtube.com/watch?v=pxDf-KkM ... r_embedded

Una crisi no es la impossibilitat de pagar el televisor, una lletra del cotxe o que tinguem un 10% de població immigrant. L'autentica crisi vindrà després del zenit del petroli, l'arrel del sistema vigent. Crec que ningú en serà concient fins que ens trobem, qualsevol dia, amb els prestatges dels supermercats buits. Com a única esperança posada damunt les noves generacions si són capaços de frenar les ànsies bulímiques dels poderosos. Val més començar a aprendre a empotar tomàtigues i pebres per el llarg hivern que ens espera.
Seppuku

UNREAD_POSTAutor: rafel » dc. 7 jul., 2010 8:00

sepu , no vas be , jo teng dades directes d'asajuntamant de felanitx , enpedronen ara actualamant , de 10 a dotje persones diaries , menos mal que hi ha gent que sempre li sab çercar se cara bona ,
be pod ser que no venguion a viure d'a sa ajuda social com tu dius , pero si saben que no hi ha feina , i seguexin venguent , i en pedronand gent nove cada dia , ses ajudes socials, jo conec un des que duen e scotarro devent de tot aixo , i diu que no donen a basto , i que tambe hi ha reventa ,
lo de se crisis no te res a veure en si petroli tot aixo , hi var hever una crisis energetica deves , l'hany 73 , var començar a pujar es petroli , es moros el pujaven , nave molt barato , un litro valia deves 10 pessetes o 13 , en franco no li posave s'impost que li possa es d'are no tenia tans de ministres que haver d'mpli es gavaig ,
s'astafa des tema des duros que var donar s'ajacutiu en es banks , pero ho deus haver vist que tira dobles des poble o encara no t'has donad conta , llevors li fan falta i puja impostos ,
te far ganes tornar-lo votar? sdi es que l'haguis votad mai ,
menciones regulacions de funcionament , sira mal de regular , tu penssa que tenim se meteixa crisis qeu , se var calmar quant var entra aznar , var baixar interesios se gent var començar a treure duros per fer cases , i un tenia enveçja de s'altre , pero ara ja no sira igual aquest lloc ja esta masse explotad , evon mos possam ara , no tenim cap infrestructure de cap empresa , de cap tipo mes qeu fer cases , per llogar a moros , i cases de camp pèr vendre a elamans , que ne feim , u saludet
rafel

Següent

Torna a: Economia

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant