[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/config.php:1)
• Mostra el tema - Excursió a Sa Mola

Excursió a Sa Mola

Excursió a Sa Mola

UNREAD_POSTAutor: fòrum » dc. 7 gen., 2009 21:11

Imatge
fòrum

Entrades: 1363
Membre des de: dv. 28 abr., 2006 9:00

UNREAD_POSTAutor: fòrum » dc. 7 gen., 2009 21:16

La recentment constituïda Associació d'Amics dels Clossos de Can Gaia organitza una excursió a Sa Mola per aquest dissabte, dia 10.

La sortida serà a les 10:00 de l'aparcament del poliesportiu Guillem Timoner.

Hi haurà una visita guiada als jaciments arqueològics i etnològics de la zona a càrrec de Tomeu Salvà (arqueòleg). La durada prevista és de 3 hores (de les 10 a les 13) i la dificultat és fàcil.

Convé dur bon calçat, així com un poc de menjar i beure.
L'excursió és gratuïta.
fòrum

Entrades: 1363
Membre des de: dv. 28 abr., 2006 9:00

UNREAD_POSTAutor: dimoni » dv. 9 gen., 2009 9:03

Vaja, el dissaptes matí alguns feim feina. :(
dimoni

Entrades: 9
Membre des de: dt. 18 feb., 2003 16:58
Ubicació: L'Infern

UNREAD_POSTAutor: predra » dv. 9 gen., 2009 10:38

Una iniciativa bona i la feis en dissabte?. Jo també faig feina.
Propòs tornar a organitzar-la per diumenge vinent...
Enhorabona per la iniciativa.
predra

Entrades: 19
Membre des de: dc. 28 nov., 2007 15:31

UNREAD_POSTAutor: aquas » dv. 9 gen., 2009 12:35

Me pareix una idea boníssima i molt encertada. Me sap greu no poder-hi esser, però també faig feina. Si es torna a fer un diumenge no deixeu de dir-ho!
aquas

Entrades: 78
Membre des de: ds. 23 ago., 2008 23:38

UNREAD_POSTAutor: cati » dv. 9 gen., 2009 13:28

Pera se direcccio que m'has donada no va be tio , te don se meva dreça electronica enviale'm per aqui , sinox2@hotmail.com
cati

Entrades: 29
Membre des de: dj. 13 març, 2008 20:01

URGENTISSIM!!!!!

UNREAD_POSTAutor: sa nina » ds. 10 gen., 2009 15:42

:shock: :shock:

commmm????

a quina hora és s'excursio aquesta que he d'anar a retirar 4 coses :shock: :shock:
sa nina

Entrades: 1817
Membre des de: ds. 5 ago., 2006 18:07
Ubicació: sa garriga

Re: URGENTISSIM!!!!!

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » ds. 10 gen., 2009 20:35

sa nina ha escrit::shock: :shock:

commmm????

a quina hora és s'excursio aquesta que he d'anar a retirar 4 coses :shock: :shock:

ERA a les 10. Ha estat un èxit, deviem ser entre 60 o 70 persones, i molt interesant tot lo que hem vist.
Seppuku

Entrades: 3680
Membre des de: dt. 25 feb., 2003 17:00

UNREAD_POSTAutor: sa nina » dc. 14 gen., 2009 12:55

pero conteu, no ens deixis amb endarrer???

:roll: crec que no han afinat s'escondrijo
sa nina

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dc. 14 gen., 2009 13:53

sa nina ha escrit:pero conteu, no ens deixis amb endarrer???

L'excursió va estar molt bé. I amb un éxit de públic. Vam fer sa part de ses coves que estan ubicades prop de ses "Cases de sa Mola" i visitarem el que era un poblat pretalaiotic a la zona de sa Mola que dóna a Son Mesquida (per Son Maiol).

A sa mola s'hi ha excavat molt poc i no se coneix gaire. De les restes que queden, un troç de murada amb una curiosa fossa (la única de la que és té constància en totes les murades prehistòriques) i moltíssims de troços de ceràmica, fenícies i romanes, que trobarem a cada passa.

Amb aquests troços de ceràmica i un extraordinari i enginyós sistema de recollida d'aigua, els arqueòlegs suposen que allà tingueren alguna mena de tallers, considerant la quantitat d'aigua que recollien que era molt superior a la consumida per un poblat humà. Entre les conjetures, la més lógica és que fessin servir tota aquella aigua per algun tipus de manufactura per tenyir roba i poder comerciar amb ella. El poblat, ubicat a la zona superior de Sa Mola, probablement ja existia en l'época pretalaiòtica i arriba fins ben entrada la dominació romana, encara que es sospita que en aquest període els habitants ja s'anaren traslladant a la zona d'abaix de sa Mola -més propera a Son Mesquida- on probablement vivien els romans.

L'Associació insistí en la necesitat de conservar i investigar sa Mola, ja que el seu patrimoni històric és espectacular, per la seva ubicació, ecosistema i degut a que el seu marés molt porós facilità als seus habitants la excavació de moltíssimes coves.

És preveu una altra excursió a altres zones de sa Mola que quedaren sense visitar i la creació d'una pàgina web on consultar documentació. Lo que vos dic jo ho faig de cap, no en faceu molt de cas :wink:

Si algú és vol fer soci de l'Associació d'amics dels Clossos ho pot fer amb un formulari que trobaran a la llibreria Ramon Llull de Felanitx o Ca na Massot a Portocolom.

sa nina ha escrit: :roll: crec que no han afinat s'escondrijo

No, lo únic que afinarem dins les coves que visitarem va ser una ovella en avançat estat de descomposició i les creus que va fer l'ermità grec.
Seppuku

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dc. 14 gen., 2009 20:09

I ningú de tots aquests va fer cap comentari sobre la destrucció del traçat del caminoi de sa Mola a la zona de la ronda de circumval·lació?
D'altra banda estic molt content que es comenci a considerar l'alt valor de l'ecosistema de sa Mola i les petjades que hi deixaren els nostres avantpassats.
Xesc Corraler

Entrades: 2790
Membre des de: dc. 29 març, 2006 20:40
Ubicació: Llevant de Mallorca

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dc. 14 gen., 2009 21:54

Xesc Corraler ha escrit:I ningú de tots aquests va fer cap comentari sobre la destrucció del traçat del caminoi de sa Mola a la zona de la ronda de circumval·lació?
D'altra banda estic molt content que es comenci a considerar l'alt valor de l'ecosistema de sa Mola i les petjades que hi deixaren els nostres avantpassats.

No, a la tornada jo vaig fer-ho per aquest camí i corrobor el que dius: l'han deixat fet un desastre.
Seppuku

UNREAD_POSTAutor: sa nina » dj. 15 gen., 2009 18:44

per si auncas que mai es sab, i no voldria despres tenir problemes.

vull deixar constancia, que jo hi vaig fer ses primeres " cabanyas" per Sa Mola, i mem si ara es pensarien que son prehistòriques, que així a simple vista ho podrien pareixer, tecnica de camuflatge apurada, per els entesos es diuen aquest tipus de " cabanyas" fetes amb 4 brots i 4 pedres.
sa nina

UNREAD_POSTAutor: Xesc Corraler » dv. 16 gen., 2009 13:13

Seppuku ha escrit:
Xesc Corraler ha escrit:I ningú de tots aquests va fer cap comentari sobre la destrucció del traçat del caminoi de sa Mola a la zona de la ronda de circumval·lació?

No, a la tornada jo vaig fer-ho per aquest camí i corrobor el que dius: l'han deixat fet un desastre.

Molt bona, Seppuku! La propera excursió, xorrecs i estisores grosses, per arreglar el camí.
Xesc Corraler

Entrades: 2790
Membre des de: dc. 29 març, 2006 20:40
Ubicació: Llevant de Mallorca

UNREAD_POSTAutor: Seppuku » dv. 16 gen., 2009 13:29

Xesc Corraler ha escrit:Molt bona, Seppuku! La propera excursió, xorrecs i estisores grosses, per arreglar el camí.

Si, però el pitjor és que, si vens direcció Sa Mola cap a Felanitx, entre la vegetació que ha crescut i la tallada que han fet en el camí, no saps per on sortir. Vaig haver de voltar amunt i avall una estona, sortint molts cops al desnivell de la carretera, abans de trobar-ne la sortida.

El darrer troç de camí ha estat desviat i la ruta original ja s'ha perdut. S'hi hagués pogut fer un atractiu pontet per passar-hi a peu.

Aquí en teniu unes fotos:

Imatge
Imatge
La vegetació, s'obre pas inexorablement.

Imatge
Moixos salvatges, la famosa raça autòctona de Tigres de Sa Mola.

Imatge
Aquí uns excursionistes que vaig trobar i que també s'havien perdut.

Imatge
A n'aquest el vaig trobar a un clot. No xerravem el mateix idioma. Permí que coneixia a Sa Nina.

Imatge
El xalet de Sa Mola.
Seppuku

Torna a: Amics dels Closos

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant